piatok 29. marca 2013

Deníky Carrie B. (Recenzia)


Autor: Candace Bushnell
Originálny názov: The Carrie Diaries
Vydavateľstvo: BB/art 2010
Séria: Deníky Carrie B.
Diel: 1.
Počet strán: 280
Žáner: Young Adult, contemporary
Moje hodnotenie obálky: 3/5
Moje hodnotenie knihy: 4/5

Anotácia: Než Carrie vzala útokem New York City a vstoupila na společenskou scénu, byla to nenápadná a docela obyčejná dívka, která dospívala v menším městě ve státě Connecticut. Carrie líčí své zážitky ze svého závěrečného ročníku na střední škole, své rodinné zázemí, vztahy s přáteli, svou první lásku i tajné sny o své budoucí kariéře. Ona a její nejdůvěrnější přítelkyně tvoří nerozlučnou partu – ovšem pouze do okamžiku, kdy na scénu vstupuje Sebastian Kydd, nepředvídatelný a okouzlující ničema. Carrie se vrhá po hlavě do vztahu, o jakém vždycky snila a který v jejích představách ke studentskému životu neodmyslitelně patří. Poté, co ji zradí její nejlepší přítelkyně, však odloží pověstné růžové brýle a přestane být důvěřivou naivkou. Jak se školní rok chýlí k závěru, uvědomí si, že je čas začít usilovat o to, po čem odjakživa toužila.

Deníky Carrie B. som si chcela už hrozne dlho prečítať. V januári odštartoval seriál The Carrie Diaries, ktorého námetom je práve táto kniha. Seriál pozerám a veľmi sa mi páči, takže som si konečne našla čas aj na knihu. 

Carrie zo strednej školy je iná ako Carrie, úspešná spisovateľka z New Yorku. Je to dievča, ktoré si ešte len hľadá svoje miesto na svete. Vyrovnáva sa so smrťou matky, bezradným otcom a prvou láskou Sebastianom. Býva v malom meste Castlebury a spolu so svojimi najlepšími priateľmi nastupuje do maturitného ročníka na strednej. Ale v niečom je svojej "budúcej" Carrie podobná - miluje písanie, svojich priateľov a v neposlednom rade je to citlivá žena, ktorá však má svoju hrdosť a nestojí v kúte, aj keď rozhodne nepatrí medzi "snobov". Rovnako v knihe nechýba ani pre Carrie typické premýšľanie o všetkom - vzťahoch, priateľoch, živote, atď.

Nedá mi to a musím knihu porovnávať so seriálom. Väčšinou sa mi kniha páči viac ako filmové / seriálové spracovanie. Pri Denníkoch sa mi páči oboje - aj keď na každom sa mi páči niečo iné.

V knihe sa mi páčilo to, že to nebola typická klišoidná romanca typu "zostarneme spolu", ale Carriena láska bola skôr sladkobôľnym príbehom, ktorý netrval večne, ale napriek krátkosti bol ich vzťah intenzívny a dal Carrie to, čo by jej mala dať prvá láska. 

Zároveň ma dosť prekvapilo, že Sebastian bol typickým sukničkárom chlapom. Rozišiel sa so školskou hviezdou Donnou, len preto, aby mohol čas tráviť s Carrie, avšak po nejakom čase to spravil znova. Najhoršie na tom bolo to, že nové Sebastianovo dievča nebol len tak hocikto, ale jedna z najlepších priateliek Carrie. 

Aj keď to bolo podľa mňa najlepšie, čo sa mohlo Carrie stať, síce za cenu bolesti, pretože knižný Sebastian sa k nej vôbec nehodil. Nepočúval ju a po čase si z nej robil posmech. Skrátka, Carrie si zaslúži niekoho lepšieho, nie chlapa, ktorý radšej trávi čas s inými.

Knihu odporúčam všetkým fanúšikom Sex and the City a samotnej Carrie Bradshawovej. Mne sa kniha veľmi páčila a rada by som si prečítala aj druhú časť - Leto v meste. A keďže som mala túto knihu požičanú od kamarátky (ktorej touto cestou ďakujem), rada by som si obidve časti dokúpila a pridala ich do mojej knižnice :).

Za mňa:
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára