Jak mi Jane Austenová zničila život (Recenzia)

Vydavateľstvo: Ikar 2011
Séria: Adventures with Jane Austen and her Legacy series
Počet strán: 240
Žáner: romantika
Moje hodnotenie obálky3,5/5
Moje hodnotenie knihy: 4/5

Anotácia: Moderní milostný i detektivní příběh pro obdivovatelky Jane Austenové. Emma, mladá americká vědkyně se zaměřením na Jane Austenovou, přijíždí do Londýna za potrhlou starou paní, která prý vlastní stovky ztracených dopisů slavné Jane – pro badatelku úplný svatý grál! Jenže než si Emma dopisy vyslouží, musí složit řadu zkoušek, objevit zapomenutá tajemství, navštívit města, v nichž Jane žila a jen tak mimochodem najít lásku tam, kde už ji nečekala.

Ako obdivovateľke Jane Austen mi bolo jasné, že túto knihu si musím prečítať. Napriek tomu, že príbeh bol fiktívny, autorka používa veľmi veľa faktov zo skutočného života Jane. Nepokladám sa za odborníčku na Jane Austen, dokonca som neprečítala ani všetky knihy (zatiaľ!), ale nepochybujem o tom, že ako žena tej doby bola neuveriteľná.

Emma, podvedená svojim manželom a jeho zásluhou aj vylúčená z univerzitnej pôdy, odchádza do Londýna, aby sa pomstila Jane Austenovej za to, že ju naučila veriť v šťastné konce. Kvôli veľkému sklamaniu zo stratenej lásky a zničeného mena sa chytá poslednej slamky a stretne sa so starou a na prvý pohľad bláznivou dámou, ktorá tvrdí, že vlastní všetky stratené dopisy Jane.

"Svět má právo znát má slova, nemá však tu výsadu znát mé srdce."
Prichádza do domu jej sesternice, kde stretáva Adama, jej dávneho priateľa, ktorý s ňou ostáva po celý zbytok jej pobytu a sprevádza ju na ceste za listami. Emma sa vydáva na miesta, v ktorých Jane strávila časť života a plní rôzne úlohy, ktoré jej stará pani zadala. Po celý čas chce jediné - získať stratené dopisy a tým si zabezpečiť jednosmerný lístok do výšin univerzitného sveta. Popritom nenápadne zisťuje, že všetko, čo sa v jej živote od príchodu do Londýna deje, nie sú len obyčajné šťastné (či menej šťastné) náhody, ale za všetkým niekto stojí.

V knihe som si veľmi rýchlo obľúbila všetky postavy, až na jednu výnimku - Berryho. Ten chlap ma tak iritoval, že byť Emmou pošlem ho niekam už pri prvom stretnutí. Vždy sa objavil v ten najhorší možný moment, aký si mohol vybrať. Na rozdiel od neho, Adam, to už je celkom iná kapitola. Musel mať neuveriteľnú trpezlivosť, keďže Emma sa pri každej príležitosti rozplakala a on, ako správny gentleman, ju vždy utešil a poskytol jej oporu.

Úprimne, zo začiatku som bola celkom sklamaná. Niektoré pasáže knihy ma vyslovene nudili, až som si myslela, že jej dám menšie hodnotenie, ale...! Koniec ma dostal. V jeden moment som si myslela, že mi vyhŕkne slza dojatia, čo sa nestáva až tak často. Tak citlivo napísaný koniec som už dávno nečítala, hlavne čo sa týka života a odhalených listov Jane.

Takže nakoniec: