štvrtok 14. marca 2013

Predstav svoju knižnicu (1)

Každý týždeň vám predstavím niekoľko kníh z mojej knižnice. Začnem od kníh na písmeno A, až sa postupne prepracujem po písmeno Z. Cieľom je poskytnúť tipy na dobré čítanie a takisto pripomenúť aj staršie knihy, na ktoré sa už mohlo zabudnúť, ale ktoré určite stoja za prečítanie.

1) Ak zostanem
Anotácia: Sedemnásťročná Mia má všetko, po čom kedy túžila – milujúcu rodinu, priateľa, dokonca ju prijmú na prestížnu umeleckú školu na druhom konci krajiny. Nevie sa rozhodnúť, či si má vybrať lásku a život s rodinou, alebo hudbu. V jedno februárové ráno sa však všetko zmení – na výlete s rodičmi a s bratom cestou v aute na okamih spokojná zavrie oči..., a keď ich otvorí, stojí v priekope. Na jej okraji vidí ich havarované auto a jej rodičia ležia mŕtvi pri ceste. Krátko na to zbadá ďalšie telo. S prekvapením zisťuje, že hľadí sama na seba a spontánne sa pýta: Som mŕtva? Ešte včera mala veľa možností, ktorými sa jej život mohol uberať, dnes stojí pred jedinou otázkou: Zostanem?

Môj názor: Knihu som zatiaľ nečítala - je to jedna z tých, na ktoré nie je nikdy čas. Je pomerne tenká a na základe anotácie sa mi zdá veľmi dobrá, takže si ju v blízkej dobe určite prečítam.



                                                       2) Anjeli a démoni
Anotácia: Keď zavolajú Roberta Langdona, svetoznámeho odborníka na symboliku, aby pomohol rozlúštiť záhadný symbol — vyrytý do hrude zavraždeného fyzika — objaví čosi nepredstaviteľné: oživenie starodávneho tajného bratstva známeho pod menom Illuminati, najmocnejšej organizácie, aká kedy bola na tejto zemi. Illuminati sa vynorili z tieňa, aby doviedli do dôsledkov legendárnu pomstu proti najnenávidenejšiemu nepriateľovi - katolíckej cirkvi! Langdonove najhoršie obavy sa potvrdia v predvečer konkláve vo Vatikáne, keď posol illuminátov oznamuje, že priamo v srdci Vatikánu je skrytá bomba. Spojí sily s krásnou a záhadnou talianskou vedkyňou Vittoriou Verou a výsledok ich horúčkovitého pátrania je jedinou nádejou pre záchranu Vatikánu.

Môj názor: Túto knihu som takisto nečítala, ale mám ju v mojom najbližšom to-read liste. Po Da Vinciho kóde som si istá, že ma nesklame a mám pocit, že bude ešte lepšia.

3) Anna krvi oděná
Anotácia: Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla. Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov. Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.

Môj  názor: Ani túto knihu som ešte neprečítala. Aj keď sa na ňu veľmi teším, akosi na ňu nemám zatiaľ náladu. Som veľmi zvedavá, aká nakoniec bude, ale myslím si, že sa mi bude páčiť, duchovia sú super. :)


4) Ako z románu
Anotácia: Lívia Matejová končí štúdium na vysokej škole a spomína na svoju bývalú lásku, keď jej do života nečakane zasiahne ďalší muž...
Emotívny príbeh o sile priateľstva a lásky pretrvávajúcej napriek nepriaznivým okolnostiam zaujme reálne vykreslenými postavami a živým, hovorovým jazykom, typickým pre pero Zuzky Šulajovej.

Môj názor: Knihu som čítala už dávnejšie. Hodnotím ju ako priemer, ale dosť ma sklamala a nemyslím si, že sa k nej niekedy vrátim, hlavne preto, že hlavná hrdinka ma príšerne rozčuľovala. Ostatné knihy od autorky ma bavili oveľa viac. V každom prípade určite nepatrí medzi najhoršie knihy, ktoré som prečítala.



A ktoré knihy na písmeno A máte vo svojej knižnici vy? :)
 Ellie  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára