sobota 29. júna 2013

Jonas (Recenzia)

Autor: Eden Maguire
Originálny názov: Jonas
Vydavateľstvo: Fragment 2011
Séria: Krásni a mŕtvi
Diel: 1/4
Počet strán: 272
Žáner: YA, paranormal
Moje hodnotenie obálky: 4/5

Anotácia:
Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým.
V priebehu jedného roka zomrú za zvláštnych okolností štyria krásni mladí ľudia, študenti ellertonskej strednej školy. Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Tá posledná smrť zasiahne Darinu najviac. Bol to jej chlapec, jej veľká, najväčšia láska...
Je Darinino stretnutie s Krásnymi mŕtvymi skutočné? Čo znamenajú tie anjelské krídla, ktoré vidí, počuje a ktoré nakoniec sama dostáva?
Jonas zomrel ako prvý, zabil sa na motorke. Je tu však toľko nezodpovedaných otázok.... Rovnako ako ostatní sa vracia do sveta živých z limbu, čakárne, kam prichádzajú duše zomretých, aby na ne našiel odpoveď.
Darina je jediná, kto môže Krásnym mŕtvym pomôcť.

***

Sériu Krásni a mŕtvi som si chcela prečítať už veľmi dlho. Zaujala ma hlavne obálkami, ktoré sa mi veľmi páčia. Niekomu sa nepáčia vôbec a radia ich k tým najhorším, ale mne sa ku knihe hodia a celá séria vyzerá spolu veľmi pekne.

Prvá časť série, Jonas, je útla kniha s necelými 300 stranami. (Zvláštne je, že som ju opäť čítala takmer týždeň. A nie je to vina obsahovej stránky knihy, ale nedostatku môjho času, ale ja sa polepším, naozaj!) Zo začiatku - nejakých prvých 60 strán - som mala problém so začítaním sa do knihy. Keď som čítala, stránky ubiehali naozaj rýchlo, ale keď som raz knihu zavrela, nemohla som sa dokopať k jej ďalšiemu otvoreniu.

Hlavnou postavou knihy je Darina, dievča, ktoré prišlo o svoju veľkú lásku, ale má možnosť sa s ňou opätovne stretnúť. Mnohí na Darinu nadávali, dokonca ju považujú za jednu z najhorších postáv vôbec. Mne sa síce nepáčila, ale na druhej strane mi ani tak úplne neprekážala.

Dve veci mi na nej ale veľmi vadili. Prvou je jej správanie k matke. Áno, všetci vieme, že Darina prechádza ťažkým obdobím (ako stihla XY-krát prízvukovať), ale jej mama za to nemohla a naozaj si také správanie nezaslúžila. Druhou je to, aká veľká, nehynúca a vášnivá bola jej láska k Phoenixovi. Aj keď bolo v knihe spomínané, že jeden po druhom túžili dlhšiu dobu, reálne spolu chodili len dva mesiace (aspoň myslím). Nevravím, že ich láska nebola úžasná, ale neprišlo mi to skutočné.

Na knihe sa mi páčila tá zápletka, v ktorej pomáhala Darina objasňovať smrť jej kamaráta Jonasa. Opäť to bolo niečo iné, a aj keď bol koniec viac - menej predvídateľný, celkovo sa mi tento smer knihy páčil. Naopak, zbytočné mi prišli scény, kde sa Darina ľutovala / presviedčala celý svet o svojej láske k Phoenixovi / opäť sa ľutovala / presviedčala celý svet, ako jej je hrozne / a znova ľútosť. Tieto pasáže by som z  knihy úplne vymazala.

Viac priestoru mohli dostať aj niektoré vedľajšie postavy. Napríklad Phoenixov brat Brandon alebo ďalšia mŕtva Arizona. Jej sarkazmus skvelo dopĺňal atmosféru. Dúfam, že v druhej časti - Arizona - sa k slovu dostane častejšie.

Celkovo knihu hodnotím ako lepší priemer. Milo ma prekvapila. Nie je to nič, z čoho  by ste spadli na zadok, ale je to oddychové čítanie, ktoré rýchlo zhltnete. Stačí sa len začítať, potom už to pôjde rýchlo. Som zvedavá na ďalšie diely, na objasnenie Arizoninej smrti, poprípade (v čo dúfam) na niečo viac o Hunterovi, vodcovi Krásnych mŕtvych.

Moje hodnotenie:
Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.
Knihu si môžte zakúpiť tu

Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára