nedeľa 23. júna 2013

Tajemství Lynburnů (Recenzia)

Autor: Sarah Rees Brennan
Originálny názov: Unspoken
Vydavateľstvo: Levné knihy 2013
Séria: The Lynburn Legacy
Diel: 1/2
Počet strán: 320
Žáner: YA, paranormal
Moje hodnotenie obálky: 1/5

Anotácia:
Kami Glassová nemůže Jareda dostat z hlavy. Zvykla si na jeho hlas ve své hlavě. A naučila se povídat si s ním ve své mysli tak, aby ji ostatní nepovažovali za blázna. Naštětstí městečko, ve kterém žije, svá tajemství střežit umí. A nejde jen o Kamiina imaginárního přítele... 
Letošní školní rok je pro Kami velkou výzvou. Zakládá školní noviny a jako neohrožená reportérka se vydává po stopě podezřelých rituálů, které se v okolních lesích dějí od odby, co se po letech vrátili majitelé zdejšího panství - Lynburnovi. Jared byl mezi Lynburny vždycky černou ovcí. Nikdy ho nezasvětili do rodinných tajemství, nikdy mu neřekli o síle, kterou vládne, o moci, kterou zdědil, o kouzlu, které svázalo jeho a Kami takovým poutem, že láska by byla jen chabým pokusem o jeho definici...

***

V poslednej dobe mi neostal takmer žiadny čas na čítanie, a práve preto som túto knihu čítala asi tak 3 roky.   A pritom ona bola taká dobrá! Hanba ma už fackuje rovnako, ako ma ničí pocit, že rýchlo akútne potrebujem druhý diel! To čo bol za koniec?!

Prvé, čo musím spomenúť je tá šereda, ktorá sa hrá na obálku. Bože, prečo len nemohli nechať tú pôvodnú nádheru?  Keby tam aspoň nevovalia tie ksichty. Keby nechajú len to sídlo, bola by to celkom fajn obálka. Ale toto, čo vytvorili, je hrozné a ku knihe absolútne nehodiace sa! Autorka napísala v poďakovaní: "Děkuji za obálku, tu nejkrásnější obálku na světe (omlouvám se všem ostatním obálkám, snažily jste se, ale prostě to nebylo dost). Ja s ňou súhlasím, akurát, že pri českej obálke nevidím ani len tú snahu...

Ale teraz už k deju. Nevedela som, čo mám od tejto knihy očakávať. Nikde som na ňu nevidela žiadne recenzie, tak som ani len netušila, o čom kniha má byť. A prekvapila ma, naozaj. Chytila ma hneď od prvej kapitoly (ja viem, že to tak nevyzerá, keďže som ju čítala tak dlho :D ). Autorka ma brilantný zmysel pre humor.

Hlavná postava, Kami, je jedna z tých hrdiniek, ktorá každú vetu, ktorú vysloví, vie podať neuveriteľne vtipne. Kami sa ani nedá neobľúbiť, podľa mňa. Je milá, vtipná, veľmi, veľmi zvedavá  a odhodlaná dozvedieť sa pravdu za každú cenu. Nevšednou ju robí aj fakt, že má svojho imaginárneho priateľa, s ktorým zdieľa každú sekundu svojho života a väčšina ľudí ju preto považuje za blázna.

Kniha vás chytí hneď od začiatku a najlepšie na nej je, že až takmer dokonca netušíte, s čím máte vlastne dočinenia. Netušíte, aké paranormálno si pre vás autorka nachystala. Ďalej je tam, samozrejme, neodolateľný bad boy, ktorý je opäť úúúžasný.

Veľká škoda je, že táto kniha nie je až taká známa. Rozhodne ju odporúčam všetkým, ktorí majú radi vtipné, odľahčené príbehy, úžasných hlavných hrdinov a trochu gotického paranormálna.

Jediné, čo mi teraz ostáva, je modliť sa, aby sa mi čo najskôr dostal do rúk druhý diel a aby som sa dozvedela úplný koniec, pretože koniec prvej časti ma odrovnal. Ešte stále som to nepredýchala, ale budem veriť v ozajstný rozprávkový záver.

Moje hodnotenie :
Ellie

5 komentárov:

  1. S tou obálkou to vášne prehnali, originál je o dosť lepší :D
    Ja som už uvažovala o čítaní tejto knihy, ale nejako som sa k nej nikdy nedostala, čo je veľká škoda, pretože ja som na rozdiel od teba čítala zopár celkom pozitívnych názorov. Dúfam, že sa k nej čoskoro dostanem (aj keď to hovorím skoro pri každej knihe :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja se jí chystám koupit, pokud ji ještě budou mít.(doufám že ano) Anotace vypadá vážně zajímavě, tak doufám, že kniha nezklame.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nevíte jestli bude pokračování?Stačí jestli nevíte jestli bude třeba jen ve slovenštině a nebo to bude jen v aj.Thanks.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nevíte, jestli 2. část - Untold bude přeložena i do češtiny? Protože normálně na ebayi je normálně k dostání :D

    OdpovedaťOdstrániť