utorok 17. septembra 2013

Júlia (Recenzia)

Autor: Anne Fortier
Originálny názov: Juliet
Vydavateľstvo: Ikar 2011
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 464
Žáner: román
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Dvadsaťpäťročná Júlia od útleho detstva žije so sestrou dvojčaťom Janice u tety vo Virgínii. Vie o svojich talianskych koreňoch a miluje Shakespearove hry, ale dlho netuší, do akej miery je spätá s najslávnejšími milencami všetkých čias. Až záhadné dedičstvo – kľúčik od sejfu v starobylej budove sienskej banky – uvedie do pohybu sled strhujúcich udalostí, ktoré jej od základu zmenia život. Postupne sa ponára do príbehu svojej menovkyne Giulietty, ktorá sa v roku 1340 za mimoriadne dramatických okolností stretne s mladým šľachticom Romeom. Ich nešťastná láska prevráti stredovekú Sienu hore nohami a neskôr poskytne inšpiráciu mnohým generáciám básnikov a maliarov. Len nevedno, prečo jej najslávnejšie stvárnenie veľký Shakespeare preniesol do severotalianskej Verony. Júlia po príchode do Sieny zistí, že v tomto meste sa dávna minulosť stále veľmi živo prelína s prítomnosťou. Slávni milenci vstupujú do jej reálneho života s nezvyčajnou nástojčivosťou a presvedčivosťou, no čím bližšie sa dostáva k pokladu, ktorý jej údajne zanechala matka, tým tesnejšie sa okolo nej sťahuje nebezpečná sieť povier, odvekých nepriateľstiev a krvnej pomsty. Keď jej cestu skrížia potomkovia oboch znepriatelených rodín, Júlia si s hrôzou uvedomí, že prastará kliatba „Mor na vaše rody!“ môže platiť dodnes a jej ďalšou obeťou má byť ona. A Romea, zdá sa, niet... Obe románové línie, historická i súčasná, majú strhujúce tempo, Anna Fortierová ich podáva pútavým spôsobom, so zmyslom pre humor a s citom pre historické reálie. A obe sú neklamným dôkazom, že láska je to najdôležitejšie, čo sa človeku oplatí hľadať, nech už ho kľukaté cesty osudu zavedú kamkoľvek.

***


Túto knihu som dostala na Vianoce a dlho som sa k nej nemohla dostať. Až teraz ma sestra "donútila" konečne si ju prečítať, pretože jej sa veľmi páčila. A neľutujem, pretože je to naozaj skvelá kniha. 

V knihe sa striedajú kapitoly z prítomnosti, v ktorých Júlia zisťuje, že je niekto úplne iný, ako si doteraz myslela, s kapitolami z minulosti, v ktorých sa odohráva príbeh najznámejších milencov všetkých čias, ale tak, ako ho nepoznáme. 

Ani neviem povedať, ktoré časti ma bavili viac. Na jednej strane som bola zvedavá na to, čo všetko sa dozvie "dnešná" Júlie o sebe a o tom, čo ju vlastne spája s prastarým príbehom, na druhej strane som sa nemohla dočkať záveru "pôvodnej" verzie príbehu o Rómeovi a Júlií.

Na začiatku som mala trochu problém sa začítať, a aj preto mi čítanie tejto knihy trvalo dlhšie než obvykle (samozrejme, je to aj následok nedostatku času, ako vždy), ale čím ďalej, tým viac som sa dostávala Júlií pod kožu. Kniha vás vtiahne do kolotoča minulosti, prítomnosti, lásky a intríg, opisov nádherných miest, v ktorých sa dej knihy odohráva a viacerých historických faktov.

Kniha sa mi na niektorých miestach zdala trochu zdĺhavá, ale pravdepodobne preto, lebo som sa už nemohla dočkať konca. Dúfala som, že Júlia konečne nájde šťastie, ale mohla som sa na to, po vzore Shakespeara, vôbec spoľahnúť? Veď všetci dobre poznáme osudy hrdinov shakespearovských tragédií.

Určite knihu odporúčam všetkým, koho zaujíma Shakespeare, prekrásne prostredie Talianska a napínavý príbeh až do úplného konca. Samozrejme aj ostatným, ktorý si chcú prečítať opäť niečo originálne, nie paranormálne, s trochou napätia a samozrejme lásky.

Za mňa môžem povedať, že sa mi kniha veľmi páčila a nebyť toho trochu pomalého začítania sa do knihy, ohodnotím ju plným počtom. Takto jej teda dávam zaslúžené hodnotenie:

A nezabudnite na súťaž >> tu <<
Ellie

1 komentár:

  1. Ahoj, mne sa kniha páči, vzala som si ju z knižnice síce omylom, ale vyzerá to na príjemný omyl. Zaujímali by ma reálie. Či je to celé vymyslené, alebo je v tom aj nejaký kúsok pravdy. Teraz nemyslím samotný príbeh, ale pozadie Sieny. Celé moje čítanie zrejme skončí nejakou knihou na tému dejiny Talianska, prípadne aj keď pochybujem ze by niečo také vyšlo v slovenčine resp. v češtine - dejiny Sieny.

    OdpovedaťOdstrániť