piatok 4. októbra 2013

Kiki Strike ve Stínovém městě (Recenzia)

Autor: Kirsten Miller
Originálny názov: Inside the Shadow City
Vydavateľstvo: CooBoo 2010
Séria: Kiki Strike
Diel: 1/3
Počet strán: 360
Žáner: adventure, teens
Moje hodnotenie obálky: 4/5

Anotácia:
Život dvanáctileté Ananky Fishbeinové je strašlivě nudný. Až jednoho sobotního rána objeví, že v malém parku nedaleko jejich domu se propadla zem a její poklidný život náhle nabere na obrátkách. Poznává tajemnou Kiki Strike a skupinu dalších výjimečných dívek a společně se pouštějí do dobrodružství a objevování podzemního Stínového města, které je tvořeno propletenými tunely pod Manhattanem.

***

Kiki Strike je úlovok z knižného outletu. Absolútne som netušila o čom kniha je, keďže na obale nie je anotácia a nikdy predtým som o knihe nepočula. Obálka sa mi však zapáčila a keďže kniha nebola drahá, rozhodla som sa, že si ju vezmem, aj napriek riziku, že bude viac-menej pre deti. 

Ukázalo sa, že je naozaj pre deti. Je to kniha, ktorá rozpráva o dvanásťročnom dievčati z New Yorku (čo je ďalší dôvod, prečo som si zobrala túto knihu - milujem NY a plánujem sa tam presťahovať :D), ktoré sa zamotá do neuveriteľných dobrodružstiev. Na Goodreads má však kniha veľmi dobré hodnotenia, tak som sa do nej pustila. 

Keby čítam túto knihu vo veku tých 11 - 12, s najväčšou pravdepodobnosťou patrí k mojim obľúbeným a rozhodne by som z nej bola nadšená. Keďže 12 rokov nemám, musím brať Kiki Strike trochu s nadhľadom, ale keď sa odosobním od veku, tá kniha bola naozaj dobrá. 

Napriek tomu, že je to kniha pre deti, koniec bol podľa mňa dosť nečakaný. Teda aspoň mňa prekvapil. Myslela som si, že to skončí úplne inak, ale na záver ma tá kniha predsa len dostala. Celkovo bol dej dosť premyslený, a aj keď tá zápletka a všetko okolo toho bolo trochu pritiahnuté za vlasy (opäť to treba brať s nadhľadom), kniha sa mi páčila. 
Nie je to nič, pri čom by som si trhala vlasy od nervozity, čo sa stane ďalej. Skôr ma to nechávalo v kľude a dobre som si pri knihe oddýchla (čo som naozaj po Meste popola potrebovala). Je to také milé, príjemné počteníčko, ku ktorému sa už s najväčšou pravdepodobnosťou nevrátim, ale musím uznať, že som sa pri čítaní naozaj bavila. 

Moje hodnotenie by bolo v skutočnosti nižšie, skôr 3* ako 4*, ale beriem ohľad na to, že som tú knihu mala objaviť proste skôr :) :
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára