Boj o labyrint (Recenzia)

Originálny názov: The Battle of the Labyrinth
Vydavateľstvo: Fragment 2011
Séria: Percy Jackson and the Olympians
Diel: 4/5
Počet strán: 397
Žáner: YA, fantasy

To posledné, o čo by Percy stál, je malér v škole, do ktorej ešte ani nenastúpil. Lenže na úvodnej exkurzii víta nováčikov čudesný tím roztlieskavačiek, ktoré polokrvným rozhodne nedrukujú! S blížiacimi sa Percyho 15. narodeninami sa svet okolo neho stáva čoraz nebezpečnejším, a tak sa Percy a jeho priatelia vydávajú na štvrtú letnú výpravu, tentoraz do prastarého Daidalovho labyrintu. V dômyselnom podzemnom bludisku na nich čakajú krvilačné obludy aj starí nepriatelia, prekvapenia, hádanky, boje na život a na smrť. Schyľuje sa k neľútostnej vojne medzi olympskými bohmi a temnými silami vládcu Titanov.

***

Čím viac sa dostávam ku koncu celej série o Percym, tým viac sa zamýšľam nad tým, ako som mu mohla tak dlho odolávať. Na prvý pohľad sa môže zdať, že knihy o PJ sú pre deti, ale je to podobný prípad ako s Harrym - každý si v týchto knihách nájde niečo svoje.

Mňa Percy chytil od prvej časti a aj v štvrtej si stále drží svoju úroveň. Rovnako, ako aj v predchádzajúcich častiach, aj v Boji o labyrint sa Percy vydáva na nebezpečnú výpravu a spolu so svojimi priateľmi - Annabeth, Tysonom a Groverom - musia prekonať opäť obrovské množstvo prekážok, okrem iného sa musia dostať cez slávny labyrint, ktorý postavil Daidalos.

Percy je pre mňa vždy príjemnou oddychovkou. Pri deji nejak extrémne netŕpnem, pretože verím, že sa celý Percy skončí podľa mojich predstáv, ale tie knihy sú vždy také milé, že im nemôžem odolať. Percy je podľa mňa povinnou jazdou pre každého čitateľa.

Nikdy ma neprestane udivovať, čo všetko z gréckej mytológie dokáže Rick využiť a ako presne to dokáže zapracovať do deja. Vždy mu všetko uverím a nič mi nepríde úplne prehnané. Okrem toho som sa naučila už zopár nových vecí a oprášila som si v mysli všetky staré - známe mýty, ktoré som už poznala.

Percy Jackson je taká jednohubka, pretože sa číta naozaj rýchlo a štýl, akým autor píše sadne asi každému. Milujem jeho humor a pri každej knihe sa vždy veľmi nasmejem. Už teraz sa teším na záverečnú časť, do ktorej sa pustím čo najskôr, pretože som naozaj zvedavá, ako sa celá séria ukončí. Zároveň mi to je ale ľúto, pretože Percy mi bude naozaj chýbať.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.