nedeľa 8. decembra 2013

Lucerna v temnotě (Recenzia)

Autor: Deborah Lawrenson
Originálny názov: The Lantern
Vydavateľstvo: Fortuna Libri 2012
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 392
Žáner: román
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Moderní gotický román o lásce, tajemství a vraždě je svěžím čtením, které vás přenese do malebné Provence. Hlavní hrdinka Eve potkává šarmantního, ale uzavřeného Doma ve Švýcarsku. Je to jako zásah blesku – chtějí být spolu, a tak se společně vydávají na jih Francie, do opuštěného domu obklopeného voňavými poli levandule. Oboustranné okouzlení umocňuje odloučená poloha domu a překrásná tajuplná lucerna, která ho osvětluje... Pod vlivem nádherné provensálské krajiny, opojné vůně léta se Eve cítí tak jako nikdy předtím. S přicházejícím podzimem se ochlazují dny i Domova láska... Co přinese zima?

***

Táto kniha ma zaujala od prvej chvíle, keď som ju uvidela a to hlavne prenádhernou obálkou. Tá sa skutočne podarila a musím uznať, že patrí asi k najkrajším, ktoré doma mám. Do prvej dvadsiatky by sa dostala určite.


Najskôr si ju kúpila sestra a jej sa kniha páčila, ale povedala mi, že mňa možno baviť nebude. Stále som si ju ale chcela prečítať a keď som si ju prednedávnom kúpila vo výpredaji, už som si ju zaradila na poličku k najbližšiemu to-read-listu.

Ide o román, v ktorom sa prelína minulosť s prítomnosťou a obe dejové línie spolu súvisia. Ako, to zistíme až na konci knihy. Ja mám podobné knihy veľmi rada. Také, kde sa striedajú buď pohľady postáv alebo minulosť s prítomnosťou.

Prítomnosť sa odohráva v Provence, na sídle Les Genévriers, kam odíde hlavná hrdinka Eve spolu so svojou láskou Domom. Eve však postupne odhaľuje nielen tajomstvá sídla, ale aj Domove, ktorý je stále viac a viac utiahnutejší do seba.

Na tom istom mieste, ale o pár desaťročí skôr, sa odohráva minulosť. V nej vystupuje Bénédicte a postupne, kapitolu za kapitolou sa odhaľuje aj jej vlastný životný príbeh, ktorý je temnejší, než sa na prvý pohľad môže zdať.

Táto kniha je veľmi svojská, tak trochu chaotická a rozhodne pútavá. Čítanie tejto knihy mi síce trvalo týždeň, ale verím tomu, že keby mám viac času, knihu prečítam oveľa skôr. Kapitoly ubiehajú veľmi rýchlo, pretože sú veľmi krátke a aj napriek tomu, že písmená nie sú až také veľké a aj rozmer strany je väčší, stránky som pretáčala naozaj rýchlo.

Chvíľu mi trvalo, než som sa poriadne zorientovala, hlavne čo sa týka častí s Bénédicte. Čím ďalej som sa v knihe dostávala, tým ma viac bavila a v konečnom dôsledku musím uznať, že sa mi veľmi páčila. Kniha je dosť opisná, čo mne väčšinou nevadí, ale niektoré opisy tu mi pripadali už zbytočné a vlastne niektoré kapitoly tam boli navyše.

Zbožňujem, keď sa pri knihách trochu bojím a tu som mala práve takú zdravú dávku mravčenia v chrbte. Každopádne som rada, že som si túto knihu prečítala a aj napriek tomu, že má celkom slabé hodnotenie na GR, podľa mňa by si zaslúžila určite viac.

Moje hodnotenie:
Ellie

1 komentár: