streda 25. decembra 2013

Očarená nocou (Recenzia)

Autor: Amy Plum
Originálny názov: Die for Me
Vydavateľstvo: Motto 2013
Séria: Revenants
Diel: 1/3
Počet strán: 320
Žáner: YA, paranormal
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Šestnásťročná Kate Mercierová žije pokojným a normálnym životom, kým jej pri nehode nezomrú obaja rodičia. Presťahuje sa aj so staršou sestrou do Paríža a pred bolesťou zo straty rodičov sa utieka do sveta kníh a francúzskeho umenia. Potom ale stretne Vincenta, ktorého údelom je bojovať proti zlým silám a nasadzovať vlastný život za záchranu ľudstva. Kate sa ocitá na osudovej križovatke. Má sa svojej lásky vzdať alebo ju nasledovať?

***

Prvé, čo ma zaujalo na tejto knihe, bola jednoznačne obálka. Tá je nádherná a nemám jej absolútne čo vytknúť. O deji knihy som veľmi nevedela, ale tešila som sa na ňu, hlavne kvôli miestu, kde sa príbeh odohráva - Paríž ♥

Z Kate sa po smrti rodičov stala samotárka, ktorá radšej trávi čas uzavretá do seba, v rohu kaviarne a s knihou v ruke než by si mala užívať parížsky život plnými dúškami rovnako, ako jej sestra. Ale po niekoľkých týždňoch prichádza zlom, ktorý má meno Vincent Delacroix. Kate stačil jediný pohľad naňho a bola v tom až po uši, aj napriek tomu

V tomto momente som sa opäť trošku divila, ako ľahko sa dokážu hlavné hrdinky v knihách zamilovať. Prešlo pár strán a Kate už poznala lásku svojho života, ktorej sa síce bála, ale aj tak jej nemohla odolať. Táto jediná vec mi na knihe trochu vadila (a to nielen na tejto knihe, ale je rada ďalších, v ktorých sú na tom hrdinky podobne), ale na druhej strane viem, že keby ja stretnem v Paríži dokonalého a nebezpečne vyzerajúceho chlapa, ktorý sa volá Delacroix (nemôžem si pomôcť, zamilovala som sa do jeho priezviska) a ktorý ma o mňa očividne záujem, asi by sa mi tiež podlomili kolená (resp. by ma tam rovno vystrelo...).

Páčilo sa mi, že autorka hneď na začiatku nevysvetlila, čo je vlastne Vincent zač. Trochu zaváňal upírom, ale nakoniec sa z neho vykľulo predsa len niečo iné, pre mňa nové a originálne. Nikdy ma neprestane prekvapovať, čo všetko si autori paranormálnych kníh dokážu vymyslieť, aby priniesli niečo, čo tu ešte nebolo. 

Očarená nocou je vynikajúci začiatok série a ja som veľmi zvedavá, čo sa stane v ďalších dieloch, a dúfam, že sa ich aj čoskoro dočkám, pretože by ma veľmi mrzelo, keby sa nedozviem, ako to celé dopadlo. Nemám ani tušenia, čo autorka chystá v ďalších častiach, pretože prvý diel neskončil až tak otvorene, takže očakávam, že budem prekvapená. 


Knihu hodnotím na 4,5*, tú polku som strhla z vyššie spomínaného dôvodu. Na GR má pokračovanie ešte lepšie hodnotenia, tak uvidíme, či aj mne sa bude páčiť viac druhý diel, ale dúfam (a mám pocit), že áno. Rozhodne knihu odporúčam, hlavne čitateľkám, ktoré ľahko podľahnú dokonalým knižným hrdinom a očarujúcemu prostrediu (ja medzi ne rozhodne patrím tiež :D). 

Moje hodnotenie:


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

1 komentár: