piatok 13. decembra 2013

Predstav svoju knižnicu (30)

Každý týždeň vám predstavím niekoľko kníh z mojej knižnice. Začnem od kníh na písmeno A, až sa postupne prepracujem po písmeno Z. Cieľom je poskytnúť tipy na dobré čítanie a takisto pripomenúť aj staršie knihy, na ktoré sa už mohlo zabudnúť, ale ktoré určite stoja za prečítanie.
Dnes sú to knihy na písmeno P #4.

***

1) Plameň a kvet
Anotácia:
Heather, jediná dcéra zámožného Londýnčana, sa po otcovej smrti ocitne v biednej chalupe svojho strýka a jeho despotickej manželky. Heather je bez akýchkoľvek prostriedkov, a preto privíta ponuku Wiliama Courta, ktorý jej má vybaviť miesto učiteľky v dievčenskej škole. Hneď v prvý večer odhalí Williamove nečestné úmysly, utečie od neho a proti svojej vôli sa ocitne v moci námorného kapitána Brandona. Temperamentný Američan je ako oheň a Heather ako nežný kvet z anglických slatín. Heather sa pred spaľujúcim plameňom bráni a postupne sa vyrovnáva so vzťahom plným napätia, rozporov a nedorozumenia. Z naivnej dievčiny sa čoskoro stáva krásna oduševnená žena. Pod vplyvom jej osobnosti sa bezohľadný Brandon mení na zodpovedného muža, ktorý si svojou trpezlivosťou a oddanosťou získa jej lásku.
Môj názor:
Tento historický paperback s krásnou obálkou som už čítala dávno (aj keď, dostala som ju len pred pár mesiacmi), ale veľmi sa mi páčil. Bola to jedna z prvých historických kníh, aké som čítala a naozaj ma bavila. V budúcnosti si určite rada dám re-reading, pretože knihy od tejto autorky stoja za to. 

2) Popol vo vetre
Anotácia:
Osudom ťažko skúšanej Alaine MacGarenovej občianska vojna vzala rodinu, domov i všetok majetok. Nadôvažok bola obvinená z vraždy, lúpeže a vyzvedačstva. V prevleku za mladého muža sa dostáva do New Orleansu a nájde si prácu v nemocnici. Zoznámi sa tu so severanským lekárom Colom Latimerom, ktorého spočiatku nenávidí ako všetkých Severanov. Jej postoj sa však prudko zmení po tom, keď spozná bližšie Cola, jeho prácu a jeho zmysel pre spravodlivosť. Zaľúbi sa do nepriateľského dôstojníka, opätovaniu jej citov však stále bránia chlapčenské šaty.
Môj názor:
Túo knihu som dostala spolu s knihou Plameň a kvet, ale Popol vo vetre som zatiaľ nečítala. Neostáva mi naň čas, ale určite je to super kniha, ktorú si veľmi rada prečítam - konečne.


3) Priechod
Anotácia:
Projekt Noe – tajný vládny experiment, ktorého cieľom je premeniť ľudské telo na smrtiacu zbraň. Lenže čosi sa škaredo pokazí. Dvanásť testovaných subjektov utečie a roznesie vírus meniaci ľudí na ešte nenásytnejšie, smrtiacejšie a prakticky nezničiteľné bytosti. Trinásty subjekt, šesťročné dievča menom Amy, zachráni agent FBI. Spolu utečú do oregonských vrchov, ďaleko od civilizácie zasiahnutej katastrofálnymi dôsledkami Projektu Noe.
Priechod prináša vari až priveľmi reálnu víziu sveta, kde vládne strach a pud sebazáchovy a kde osud ľudstva možno spočíva na pleciach zvláštneho tichého dievčatka. Ambiciózny, silný príbeh z pera oceňovaného a rešpektovaného autora Justina Cronina epickým rozmachom zahŕňa prvky katastrofy a boja o prežitie, sebaobetovania, ale i nádeje, a zaraďuje sa medzi najčítanejšie tituly leta 2010.
Môj názor:
Ani Priechod som zatiaľ nečítala a vlastne aj jeho kúpa bola len náhodou. Našla som ho za super cenu vo výpredaji, tak som ho prihodila do košíka. Zatiaľ ma veľmi neláka, ale uvidíme, snáď sa k nemu raz dostanem. 

4) Penderwickovci
Anotácia:
Dobrodružný príbeh plný komických situácií rozpráva o osamelom chlapcovi a jednej trochu nezvyčajnej rodine. Jeffrey žije ako jedináčik v honosnom panskom sídle. Sestry Penderwickové sú štyri a každá je úplne iná. Najstaršia Rosalinda je zodpovedná a praktická, Skye tvrdohlavá a výbušná, Jane je zasnená malá spisovateľka a najmladšia hanblivá Batty sa ani nepohne bez svojich motýlích krídel. Keď sa dievčatá spolu s otcom vyberú na letné prázdniny, čaká ich veľké prekvapenie. Namiesto útulnej polorozpadnutej chalúpky, do ktorej sa podľa svojich predstáv vydali, sa ocitnú v prepychovom panstve. Sestry nezaháľajú a ihneď začnú objavovať čaro rozľahlých parkov či podkrovie plné pokladov. Najúžasnejším prekvapením je však Jeffrey Tifton, syn majiteľky panstva, z ktorého sa čoskoro vykľuje dokonalý spoločník na každé dobrodružstvo.
Môj názor:
Táto kniha bola spomínaná na blogu už mnohokrát. Je to moja detská srdcovka, jedna z prvých kníh, ktoré som si sama vybrala a kúpila a ktorá bude mať navždy čestné miesto v knihovníčke.

5) Pýcha a predsudok a zombiovia
Anotácia:
„Je všeobecne známe, že zombiovia majú neprekonateľnú chuť na ľudské mozgy.“ Tak sa začína román Pýcha a predsudok a zombiovia, ktorý je rozšírenou verziou obľúbeného románu Jane Austenovej, doplnenou o scény, kde sa lámu kosti a brutálne likvidujú zombiovia. Hneď na začiatku rozprávania sa pokojné anglické mestečko Meryton stane dejiskom čudnej nákazy, po ktorej sa mŕtvi vracajú medzi živých. Temperamentná hrdinka Elizabeth Bennetová je odhodlaná bojovať a zvíťaziť nad tým zombiovským ohrozením, ale príchod pyšného a arogantného pána Darcyho odvráti jej pozornosť iným smerom. Od toho sa odvíja pôvabná komédia spoločenských manierov s množstvom kultivovaných slovných súbojov medzi dvoma mladými zaľúbencami, a ešte väčším množstvom surových súbojov na bojisku plnom krvi. Dokáže Elizabeth zlikvidovať satanove hniezdo? Dokáže potlačiť spoločenské predsudky šľachty, ktorá si potrpí na svoju triednu nadradenosť? V románe Pýcha a predsudok a zombiovia nájdete romantickú lásku, zranené srdcia, zápasenia s mečom, kanibalizmus a množstvo rozkladajúcich sa mŕtvol.
Môj názor:
Tak z tejto knihy mám zmiešané pocity. Na jednej strane by som si ju chcela prečítať, pretože by ma zaujímalo, ako do Pýchy a predsudku napchali zombie. Ale na druhej strane mi to príde ako urážka originálu, a preto sa na túto knihu ani nejako nevrhám. 

Ellie

3 komentáre:

  1. Popol vo vetre je podľa mňa najlepšia kniha od Woodiwissovej, takže si ju určite prečítaj :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už som to počula od viacerých ľudí, takže určite bude ako prvá na rade, keď dostanem chuť na historickú knihu :)

      Odstrániť
  2. Posledné tri som čítala a čo sa týka tej poslednej... No. Páčila sa mi, ale čítala som ju ešte pred originálom. Ten je samozrejme o moc lepši, ale toto nebolo zlé :D

    OdpovedaťOdstrániť