piatok 20. decembra 2013

Šťastlivec (Recenzia)

Autor: Lenona Štiblaríková
Originálny názov: Šťastlivec
Vydavateľstvo: Hydra 2012
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 266
Žáner: fantasy, sci-fi
Moje hodnotenie obálky: 2,5/5

Anotácia:
Humorný príbeh únosu mimozemšťanmi, ktorý sa napokon ukáže byť reťazou viac či menej šťastných náhod. V snahe ujsť svojim prenasledovateľom, je hrdina vláčený vesmírom UI, ktorý až príliš často plače, že nemá čo na seba, najme si bodyguarda, ktorý nechce zabíjať a zvedie ho krásna mimozemšťanka, ktorá sa nesmie zaľúbiť. 
Vo svete obchodu so šťastím, je šťastie nad zlato a niekedy aj nad zdravý rozum. 
Z nevedomého pozemšťana sa postupne stáva vynaliezavý chytrák, čo z každej zložitej situácie vyviazne nielen vďaka svojmu šťastiu, ale najmä vďaka priateľom, ktorých si získal.

***

Keď som si zobrala Šťastlivca do rúk, ani som poriadne nevedela do čoho idem, takže nič extra som neočakávala. Po pár stranách som knihu odložila, pretože ma veľmi nezaujala. Mimozemšťania a také klasické sci-fi ma veľmi ako téma knihy neberú, takže som sa akosi k tejto knihe nemohla dokopať. 

Ale predsa len som sa rozhodla, že jej dám ešte jednu šancu, keď väčšinou všetci knihu chválili. A oplatilo sa. Nakoniec ma kniha bavila a prečítala som ju celkom rýchlo. 

Miniformát kníh z Hydry je super do kabelky a keďže sú strany malé, kniha ubieha veľmi rýchlo. Taktiež mal Šťastlivec aj celkom krátke kapitoly a sami viete, ako v knihe postupujete, keď kapitoly nemajú viac ako zopár strán. A keď k tomu prirátate aj pútavý, dobre plynúci a vtipný príbeh, knihu prečítate aj za pár hodín. 

Aj keď téma mimozemšťanov nepatrí medzi moje obľúbené, v tomto prípade mi až tak nevadila. Všetko - celý vesmír - bol poňatý veľmi originálne. Na celej knihe sa mi najviac páčili opisy všetkých možných rás, ktoré sa vo vesmíre v Šťastlivcovi nachádzajú.

Kniha je veľmi originálna. Celý príbeh, od všetkých žijúcich tvorov, cez rôzne planéty až po celkové vnímanie šťastia, ktoré je vo svete Šťastlivca kľúčové, je napísaný s humorom. Rozhodne je to príjemné, oddychové čítanie a patrí k tomu lepšiemu, čo na Slovensku vychádza.

Príbeh je vlastne rozprávanie (priam neuveriteľných) príhod a náhod, ktoré zažije hlavný hrdina Max. Už len to, že ho unesú mimozemšťania deň pred svadbou mi príde veľmi vtipné a nehovorím ani o tom, čo sa deje neskôr na vesmírnej lodi. Mojou najobľúbenejšou postavou sa stal UI (umelá inteligencia), ktorý si sám vymyslel meno Brill - brilantný. Ten sa mi páčil zo všetkých najviac, pretože bol neuveriteľne vtipný a jeho precitlivenosť tomu len pridávala.  

Celkovo teda hodnotím knihu ako veľmi príjemné prekvapenie a rada by som si prečítala aj pokračovanie, pretože koniec mi prišiel otvorený. Síce nevadí ani, keď kniha skončí takto, ale rozhodne je ešte mnoho možností, ako sa s knihou dá pokračovať. Možno sa dočkáme. 

Moje hodnotenie:

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Hydra.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára