streda 22. januára 2014

Čo sa stalo Mare Dyerovej? (Recenzia)

Autor: Michelle Hodkin
Originálny názov: The Unbecoming of Mara Dyer
Vydavateľstvo: Slovart 2013
Séria: Mara Dyer
Diel: 1/3
Počet strán: 392
Žáner: YA, paranormal
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Mara Dyerová neverí, že by jej život mohol byť ešte viac zamotaný. Nielenže si vôbec nepamätá, ako sa dostala do nemocnice, kde sa práve prebrala, ale nevie nič ani o nehode, pri ktorej zomreli jej najlepší priatelia a frajer. Mare sa však takmer nič nestalo. Lekári sa domnievajú, že nový začiatok v novom meste pre ňu bude tým najlepším riešením, a spomienky tak môžu pomaly vyplávať na povrch. Marin nový život sa však stále viac komplikuje. 
Tváre mŕtvych priateľov má pred očami denno-denne. A potom... zrazu... má pred očami úmrtia ľudí naokolo iba chvíľu pred tým, než k nim dôjde. Je jej jasné, že sa asi zbláznila. A keď už si je istá, že to ani nemôže byť horšie, Noah Shaw, najkrajší chlapec, akého kedy videla, ju odmieta nechať len tak na pokoji... Čo má vlastne za lubom?

***

Táto kniha ma zaujala na prvý pohľad, hlavne obálkou. Tá je naozaj nádherná, nielen na pohľad,ale dokonca vydavateľstvo použilo na obálku ten najpríjemnejší materiál na svete. Už len z toho dôvodu som sa do knihy pustila. Väčšinou som všade čítala, že kniha je zvláštna, ale mala dobré hodnotenia, tak som bola zvedavá, o čom to vlastne je a čo na ňu nakoniec poviem.

Recenzie sa nemýlili - kniha bola naozaj čudná, ale v dobrom slova zmysle. Dosť netypické pre mňa bolo napríklad to, že som absolútne netušila, ako sa kniha bude vyvíjať. Teda, samotnú situáciu na konci knihy som tak trochu očakávala, ale mám na mysli skôr to, čo Mara a Noah vlastne zažívali. A môžem povedať, že som už dávno nebola taká zvedavá na pokračovanie knihy, ako som zvedavá na druhú časť - Kto je Mara Dyerová?

Najviac sa mi páčilo teda to, ako sa nedalo veľmi predvídať, ako sa situácia bude ďalej vyvíjať, a všetky spomienky, ktoré vysvetľovali záhadné okolnosti dejúce sa okolo Mary, sa vynárali pomaly, tak ako Mare, tak aj čitateľom. Mám rada také trochu psycho knihy, kde hlavný hrdina sám nevie, kde je vlastne pravda a či sa zbláznil on alebo celé jeho okolie. V Mare sa presne toto dialo, a preto si ma absolútne získala.

Knihu som prečítala dá sa povedať na jeden nádych. Nemohla som sa od nej odtrhnúť, až dokedy som ju nedočítala do poslednej strany. Bavila ma tak veľmi, že som ju mala chuť ísť čítať znova (pretože nemám pokračovanie, ktoré naozaj potrebujem!!!).

Moje odporúčanie pre všetkých, ktorí Maru ešte nečítali. Po prvé - napravte to! Určite si vás získa. Po druhé - nič si  o knihe nezisťujte pred tým, než ju pôjdete čítať. Ja som dokonca nečítala ani anotáciu a o to viac som si knihu užila.

Zhrnula by som to asi tak, že Mara si ma získala na plnej čiare a pohltila ma tak, ako už dávno žiadna kniha nie. Už sa nemôžem dočkať pokračovania, na ktoré som čítala celkom rozporuplné recenzie, takže predpokladám, že mne sa určite bude páčiť. Rozhodne je Mara tá správna voľba, ak vás bavia originálne napísané knihy, v ktorých miestami netušíte, čo sa vlastne deje.

Moje hodnotenie:
Ellie

2 komentáre: