piatok 10. januára 2014

Mágia krvi (Recenzia)

Autor: Tessa Gratton
Originálny názov: Blood Magic
Vydavateľstvo: Ikar 2012
Séria: The Blood Journals
Diel: 1/2
Počet strán: 336
Žáner: YA, paranormal
Moje hodnotenie obálky: 3,5/5

Anotácia:
Mágia spojená s krvou vždy symbolizovala dávne ľudské túžby po moci, bohatstve a nesmrteľnosti. Tentoraz má pomôcť pravde!
Začať je ľahké.
Nakresliť kruh... doprostred položiť suchý list... posypať trochou soli... odrecitovať niekoľko latinských slov... pridať kvapku krvi...
Tínedžerka Silla Kennicotová vidí všade krv. Záhadná smrť rodičov jej neschádza z mysle, neverí obvineniam, podľa ktorých jej otec zavraždil matku a potom spáchal samovraždu. Jedného dňa od neznámeho menom Diakon dostane balíček, knihu kúziel, ktoré zozbieral jej otec. Prevteľovacie, oživovacie, spútavacie... Všetky majú niečo spoločné: treba pri nich použiť krv. Na cintoríne pri hrobe rodičov Silla pokúša osud – a kúzla fungujú! Zapojí sa aj brat Reese a ešte niekto – nový chlapec zo susedstva Nick. Je zvláštny, nenávidí svoju nevlastnú matku a až akosi pridobre sa vyzná v krvavej mágii. Silla úprimne túži očistiť meno svojho otca a chce na to použiť mágiu. Lenže je tu ešte niekto, kto má obrovskú moc a záujem o získanie magickej knihy, aby tajomstvo zostalo navždy pochované. Môže Silla veriť svojej láske? A akú obeť jej treba priniesť?

***

Keď som prvýkrát videla túto knihu, okamžite ma zaujala, pretože milujem knihy, v ktorých sa akokoľvek vyskytuje mágia a čarovanie. Ale potom som videla recenzie a začala som váhať nie len nad jej kúpou, na ktorú ma nahovárala sestra, ale aj nad jej prečítaním.

Nakoniec som ani nemusela rozmýšľať, či si ju kúpim alebo nie, pretože som ju dostala pod stromček. A keďže som si tam nenašla len túto knihu, nevedela som sa rozhodnúť, do ktorej sa pustím skôr. Nakoniec som si vybrala náhodou a výber padol práve na Mágiu krvi.

A absolútne neľutujem, že som si prečítala práve túto knihu. Ako som spomínala už vyššie, recenzie ma od nej dosť odrádzali. Čakala som stupídnu hlavnú hrdinku a príbeh pritiahnutý za vlasy. Ale nakoniec som bola veľmi milo prekvapená.


Silla je trochu divné dievča. Ale to nie je vôbec zvláštne, keďže sa musí vyrovnať so smrťou oboch rodičov a so svojim okolím, ktoré tvrdí, že jej otec zavraždil jej matku, čomu ona odmieta uveriť. Keď jej príde záhadný balík s knihou, ktorá patrila jej otcovi, cíti, že to môže súvisieť so smrťou jej rodičov. Silla zistí, že je to kniha mágie, ktorú napísal jej otec a rozhodne sa kúzla vyskúšať.

V tom istom čase sa do Sillinho susedstva prisťahuje Nick, ktorý nenávidí nevlastnú matku a ktorý, rovnako ako Silla, trávi čas na cintoríne. Práve tam sa s ňou prvýkrát stretne a keď vidí, ako Silla používa Mágiu krvi, oživia sa mu vlastné spomienky v súvislosti s rovnakou mágiou.

Netuším, prečo sa väčšine čitateľov táto kniha nepáči, ale mňa nadchla. Čítala sa rýchlo a ľahko, a vôbec som sa pri nej nenudila. Je pravda, že niektoré veci sa dali ľahko predvídať, ale koniec ma celkom prekvapil. Oceňujem hlavne to, že sa tam nevyskytoval ľúbostný trojuholník, pretože to sa v poslednej dobe stáva dosť často.

Celkovo knihu hodnotím ako veľmi príjemné a oddychové čítanie a ja ju môžem len odporučiť. Som veľmi zvedavá na druhú časť, v ktorej budú vystupovať už iné postavy a dúfam, že sa k nej dostanem čo najskôr, pretože si myslím, že má určite čo ponúknuť.

Moje hodnotenie:
Ellie

4 komentáre:

  1. Stejně jako tebe i mě odradily nepříliš pozitivní recenze. Ale jak se tak koukám knížka by nemusela být vůbec špatná. Možná, že jí dám šanci :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 100 ľudí, 100 chutí, ale mne sa napriek negatívnym recenziám kniha veľmi páčila :)

      Odstrániť
  2. Nikde na nete neviem nájsť návod na rituál na peniaze trebárs aj tej najciernejsej mágie... Samé stupidity pre deti už je to trápne..

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nikde na nete neviem nájsť návod na rituál na peniaze trebárs aj tej najciernejsej mágie... Samé stupidity pre deti už je to trápne..

    OdpovedaťOdstrániť