streda 5. februára 2014

Překroč svůj stín (Recenzia)

Autor: Katie McGarry
Originálny názov: Pushing the Limits
Vydavateľstvo: CooBoo 2014
Séria: Pushing the Limits
Diel: 1/4
Počet strán: 376
Žáner: romance, contemporary, YA
Moje hodnotenie obálky: 3/5

Anotácia:
Nikdo neví, co se stalo té noci, kdy se z Echo Emersonové, populární holky, stal outsider s podivnými jizvami na rukou, o kterých si špitá celá škola. Dokonce ani Echo nezná celou pravdu, co se té strašlivé noci odehrálo. Ale byla by moc ráda, kdyby se vše vrátilo k normálu. Ovšem když se v jejím životě zjeví Noah Hutchins, hezoun v černé kožené bundě, co holky vlastně jen využívá, její svět se obrátí vzhůru nohama takovým způsobem, že si to ani v nejdivočejších snech nedovedla představit. Noah jí totiž rozumí. A pomůže jí najít odpovědi. Přitom by neměli mít vůbec nic společného. A se všemi těmi tajemstvími, která v sobě oba nesou, je v zásadě nemožné, aby byli spolu. Přesto nedovedou potlačit vzájemnou přitažlivost. A Echo se ptá sama sebe, jak daleko může zajít, aby překročila vlastní stín, a co všechno je ochotná riskovat pro kluka, který ji může znovu naučit, jaké to je, když člověk miluje.

***

Na túto knihu som sa veľmi tešila a mala som veľmi vysoké očakávania. Takmer každý ju vychvaľoval do nebies, má dosť veľké hodnotenie na GR a celkovo ma podľa anotácie a ohlasov lákala. Konečne som sa k nej dostala a mohla si spraviť vlastný názor.

Dej ani netreba spomínať, keďže anotácia prezrádza už aj tak dosť, takže nebudem spoilerovať ešte viac. Zo začiatku knihy som bola trochu ... sklamaná. Teda niežeby kniha bola zlá, to vôbec. Čítala sa dobre, rýchlo, krátke kapitoly ubiehali jedna za druhou. Ale predsa len som čakala viac, keď ju každý tak ospevoval. 

Trochu mi pripomínala Krásnu katastrofu - obaja hlavní hrdinovia majú obrovské množstvo problémov, s ktorými sa musia vyrovnať a pomoc nachádzajú jeden v druhom. Ono je to typická šablóna pre tento druh kníh a ide hlavne o to, čo autor vymyslí, aby jeho kniha bola iná. 

Potom som však prišla na jeden zásadný rozdiel medzi KK a PSS - hlavná hrdinka mi neliezla na nervy! Nevravím, že bola perfektná, ale bola normálna. Aj keď ani Echo sa nevyhla jednej situácii, ktorá sa stáva asi v každej takejto knihe a ja by som tú ktorú hrdinku vtedy najradšej prefackala. 

Po dočítaní knihy som bola spokojná s tým, ako kniha skončila. Nemyslím teraz vzťah Noah-Echo, ale to, ako autorka vyriešila ich vlastné problémy - Noahovu situáciu s bratmi a problém Echo so spomienkami. V celej knihe mi vadili dve veci - jedna v správaní Echo, druhá v správaní Noaha, a preto knihe nedám plný počet hviezdičiek. Na druhej strane, o čom by bola tá kniha?

Vedela som, že séria má 4 časti, ale po dočítaní knihy som sa pýtala - preboha,  o čom tie ďalšie tri budú, keďže sa mi zdalo, že kniha skončila dosť uzavreto. Bola som veľmi potešená, keď som zistila, že ďalšie časti budú už o niekom inom, konkrétne druhá časť je o Noahovej kamarátke Beth, takže sa na ďalšie časti veľmi teším. 

Nakoniec teda hodnotím knihu ako výbornú, ale predsa len na 5* tomu niečo chýbalo. Možno mi to skazili  práve moje až príliš vysoké očakávania, čo sa mi stáva dosť často. Každopádne je to skvelá kniha, ktorá v mnohých momentoch chytí čitateľa za srdce. Hlavne svojou reálnosťou a tým, že podobná vec sa môže stať hocikomu z nás a ani si to neuvedomujeme.

Moje hodnotenie:
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára