nedeľa 16. marca 2014

Gabrielův očistec (Recenzia)

Autor: Sylvain Reynard
Originálny názov: Gabriel's Rapture
Vydavateľstvo: Nakladatelství XYZ 2014
Séria: Gabriel's Inferno
Diel: 2/3
Počet strán: 560
Žáner:  adult, romance
Moje hodnotenie obálky: 4/5

Anotácia:
Po Infernu přichází Očistec… Po citovém pekle, kterým si museli projít, aby mohli být Gabriel Emerson a Julia Mitchellová spolu, si konečně užívají jeden druhého. Během romantické dovolené v Itálii Gabriel Julii zasvěcuje nejen do méně známých oblastí renesančního umění, ale i do tajů smyslového a tělesného potěšení. Po návratu do univerzitního prostředí se však štěstí změní v očistec a oba musí začít o svou lásku znovu bojovat – s žárlivým ex-partnerem, s univerzitními pravidly, s nepřejícími kolegy a studenty. Bude nakonec osud profesora Gabriela Emersona stejný jako osud jeho vzoru a objektu bádání básníka Danta, nebo si svoji Beatrici a její lásku vybojuje?

***

Druhá časť série začala presne tam, kde skončila jednotka. Zamilovaný pár si užíva svoju dovolenku v Taliansku a zdá sa, že nič nemôže ohroziť ich šťastie, ktoré obaja prežívajú. Avšak ich ružový svet naruší vážne obvinenie voči každému z nich, ktoré na nich čaká takmer okamžite po prílete domov...

Neviem, či sa mi to len zdalo alebo to tak aj naozaj je, ale Gabrielův očistec sa rozbiehal oveľa pomalšie, ako predchádzajúci diel. Možno to ale bolo spôsobené tým, že som nemala dostatok času sa poriadne do knihy začítať a prvú polovicu som čítala prerušovane. Ale nech už to bolo akokoľvek, napriek tomu, že pútavý štýl knihy je rovnaký, ako v prvej časti, nemohla som sa k čítaniu dokopať.

V druhej polovici knihy ma však dej opäť pohltil a dočítala som ju za jedno popoludnie. Pravdepodobne preto, že dej sa výrazne zvrtol a poriadne rozbehol. Na scénu vstúpili intrigy neprajníkov vzťahu hlavných hrdinov a ich vlastné tajomstvá, ktoré zatiaľ nedokázali jeden pred druhým odhaliť.

Aj v tejto knihe sa vyskytlo zopár poznámok v zátvorkách, ktoré opäť uvoľnili atmosféru, ale bolo ich výrazne menej, ako v prvej časti. Dôvodom  asi bolo, že sa riešili vážnejšie problémy. Takisto nechýbali ani citácie z iných diel a porovnávanie Gabriela a Julie s ich hrdinami, čo robí knihu veľmi zaujímavou.

Najvýraznejšou zmenou oproti prvej knihe bolo to, ako sa zmenil Gabriel. Z namysleného, sebeckého a protivného chlapa sa stal oddaný filantrop, ktorý pre svoju životnú lásku spraví hocičo, vrátane obetovania samého seba. Napriek tomu, že sa táto zmena dala po zakončení prvej časti očakávať, ja som bola spokojnejšia s tou predchádzajúcou verziou Gabriela. V každom prípade, Gabriel má určite (aspoň dúfam) ukryté ešte nejaké to špinavé  tajomstvo, ktoré vypláva na povrch v závere trilógie.

Môžem povedať, že od druhej polovice ma kniha bavila dokonca viac ako Gabrielovo Inferno a veľmi ma navnadila na záverečný diel. Som zvedavá ako tento príbeh skončí, aj keď mám určitú predstavu. Očakávam, že si aj tretia časť udrží kvalitu predchádzajúcich kníh a nesklame ma.

Moje hodnotenie:
 Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára