Sama sebou (Recenzia)

Originálny názov: Being Me
Vydavateľstvo: Ikar 2014
Séria: Inside Out
Diel: 2/5
Počet/ strán: 336
Žáner:  romance, contemporary

Sara stále pátra po záhadnej Rebecce, autorke tajomných erotických denníkov, ktoré ju uchvátili, ale i vystrašili. Mučivo túži uspokojiť požiadavky nového šéfa a čoraz väčšmi sa zamotáva do vášnivého zväzku s búrlivým umelcom Chrisom Meritom. Teraz však Sara musí čeliť aj minulosti a tá ju prenasleduje rovnako neúnavne ako Rebeccin rukopis. Zakotví v bezpečnom náručí milovaného muža a prezradí mu svoje najintímnejšie tajomstvá. Jej najstrašnejšie predstavy sa stanú skutočnosťou. Nie je však pocit bezpečia len ilúziou? Možno sa všetko obráti naruby, keď konečne vyjde na povrch pravda o Rebecce.

***

Po prečítaní knihy, ktorá je úvodnou časťou nejakej novej série, ma vždy veľmi poteší, keď sa dozviem, že sa chystá vydanie aj nasledujúcich dielov. Obzvlášť vtedy, ak sa mi prvý diel veľmi páčil. A to v prípade série Inside Out platí stopercentne. Nedočkavo som čakala na druhý diel - Sama sebou - a akonáhle sa mi dostal do rúk, pustila som sa do čítania.

V prvej časti sa Sare dostanú do rúk denníky neznámej Rebeccy, v ktorých opisuje svoje nevšedné sexuálne zážitky s tajomným mužom. V Sare sa prebúdzajú skryté vášne a je odhodlaná zistiť, kto je Rebecca a čo sa s ňou stalo. Dostáva sa na miesto, kde Rebecca pracovala (zhodou okolností je to aj Sarine vysnívané pracovné miesto), zoznamuje sa so šéfom galérie - Markom - majiteľom veľkej spoločnosti zaoberajúcej sa umením a dostáva od neho ponuku na zastupovanie Rebeccy. Sara vymieňa svoj jednotvárny nudný život učiteľky za život v luxuse medzi spoločenskou elitou. Spoznáva sa so svojím obľubeným umelcom Chrisom Meritom. A ako to už v knihách býva....medzi týmito dvoma to poriadne iskrí...až to nakoniec medzi nimi úplne vzbĺkne.

Sara pátra nielen po Rebecce ale aj po svojej najlepšej kamarátke Elle, ktorá odišla na svadobnú cestu do Paríža a odvtedy sa jej neozvala. Preto okrem erotického potenciálu naberá táto kniha aj trochu akčný a detektívny charakter, stále drží čitateľov v napätí, čo sa bude diať ďalej. Hádate spolu so Sarou, čo sa mohlo Rebecce stať, kde zmizla a kto bol ten tajomný príťažlivý a zvrátený muž z jej denníkov. Mohol to byť Chris - jej vysnívaný muž, do ktorého sa veľmi rýchlo Sara zaľúbi? Alebo príšerne panovačný ale za to o to viac sexy jej nový šef Mark? V tejto knihe nájdete toľko testosterónu, koľko si len zažiadate a nebudete sa vedieť rozhodnúť, ktorému mužovi by ste dali prednosť. Lebo poviem vám, že obidvaja musia vyzerať hriešne dobre.

Sara s Chrisom sa veľmi rýchlo zbližujú, či už vďaka mnohým posteľovým scénam (a ešte väčšiemu počtu tých mimoposteľových). Sara sa postupne zoznamuje s Chrisovými najbližšími a presťahuje sa k nemu. Ich vzťah je však veľmi komplikovaný, pretože každý z nich mení náladu z minúty na minútu o 360 stupňov. Raz vzbĺkne jeden, raz druhý, výmeny názorov narastajú - ale oni sa vždy udobria tým svojím obľúbeným vášnivým spôsobom. Sara aj Chris majú tajomstvá, o ktorých nechcú jeden pred druhým rozprávať a chcú ich tajiť. Ale niektoré vyplávajú na povrch a oni sa musia snažiť s nimi vyrovnať. S niektorými ľahšie, s inými ťažšie...Veď čo by ste robili, keby sa váš milovaný venuje sadomasochistickým zábavkám v klube vášho šéfa???

Sara si chce pri panovačnom a všetko riadiacom Chrisovi zachovať svoju nezávislosť a nechce dopustiť, aby ju niekto riadil a ovládal. Pri Chrisovi však zo svojich zásad uberá a nechá sa ním rozmaznávať a opatrovať. Spolu si najmú súkromných detektívov, ktorí zisťujú s ich pomocou, čo sa stalo s Rebeccou a Ellou. Na konci sa nám to už poriadne začne zamotávať, neviete, či máte krútiť hlavou nad Sarinou a Chrisovou tvrdohlavosťou, alebo sa smiať nad ich hlúposťou. Každopádne vám prezradím, že sa dozvieme, čo sa stalo s jednou postavou - ale neprezradím, či ide o Rebeccu alebo Ellu. To si vychutnajte už sami pri čítaní, ale za seba môžem povedať, že mňa koniec knihy dosť prekvapil. A ako to bolo pri prvom dieli, že som sa nevedela dočkať pokračovania, pretože autorka má dar končiť knihy tak, že by ste sa okamžite vrhli do čítania ďalšej časti, tak to bolo aj pri tejto. Som nesmierne zvedavá, ako sa bude vyvíjať vzťah Sary a Chrisa ďalej, či vôbec budú spolu v ďalšom dieli alebo sa do toho zamotá ďalší alfa samec a všetko rozvráti.

Samozrejme túto knihu (ako aj iné romantické/erotické) treba čítať s určitým nadhľadom a brať to ako výborný relaxačný a oddychový prostriedok na voľný víkend. Ak to vezmete takto, kniha sa vám určite bude veľmi páčiť a užijete si ju. Páči sa mi v nej to tajomno, ktoré je okolo Sary, Chrisa, Marka, Rebeccy aj Elly. Páči sa mi aj prostredie, v ktorom sa dej odohráva. Zbožňujem umelecké galérie, umelcov ako rebelov, šéfov ako nadriadených manipulátorov a hlavné hrdinky, ktoré majú všetko a napriek tomu stále dokážu nájsť v niečom problém a sťažovať sa, a byť neustále s niečím nespokojné :)

Tak čo? Podľahnete týmto dvom dominantným a panovačným mužom alebo si zachováte svoju tvár a ostanete sami sebou?