Magická príťažlivosť (Recenzia)

Vydavateľstvo: Fragment 2014
Séria: The Cambion Chronicles
Počet strán: 272
Žáner:  YA, paranormal
Moje hodnotenie obálky: 1,5/5

Sú záhadní, príťažliví a nebezpeční... sú kambioni.
Sedemnásťročná Samara pracuje v kníhkupectve, aby si zarobila na svoje prvé auto. Spolu s ňou tam pracuje aj Caleb, očarujúci a tajomný mladík, ktorého uhrančivé oči nenechajú chladnou takmer žiadnu ženu.
Samara je jediná, ktorá cíti, že za jeho neodolateľným pohľadom sa skrýva nebezpečenstvo.
Tajomstvo, ktoré Caleba obklopuje, privádza Samaru do sveta kambionov, v ktorom je príťažlivosť a atraktivita podmienkou prežitia.
Keď sa navôkol začnú diať desivé veci a sú ohrození aj jej najbližší, musí Samara riskovať a urobiť rozhodnutie, ktoré možno navždy zmení jej život.

***

Keď mi prišla ponuku na túto knihu, veľmi som sa jej potešila. Ani k tejto knihe som si síce neprečítala anotáciu a obálka ma tiež veľmi nezaujala, ale zaujal má názov série - Kronika Cambion. Bola som veľmi zvedavá, o akých nových "príšerkách" kniha bude. Síce som zistila, že kambioni nie sú až takými nováčikmi v paranormálnom svete, ale aj tak ma kniha veľmi bavila, pretože o týchto stvoreniach som ešte nečítala. Síce som začala Sukubu, ale keďže som sa zasekla, nemôžem povedať, že by som mala inkubov a sukuby nejako naštudované.

Kniha je písaná z pohľadu Samary, sedemnásťročnej miešanky, ktorá má pocit, že nikam nepatrí. Žije iba s mamou, pretože jej otec, napriek tomu, že všetci spolu vychádzajú, má novú rodinu. Obaja rodičia sa k nej chovajú prehnane starostlivo a odmala počúvala o všetkých tých hrozných veciach, ktoré sa jej môžu stať. A práve táto vec mi vadila na knihe najviac a v podstate to bola pre mňa aj jediná vec, ktorá sa mi nepáčila. Najviac ma  zarazilo, že mala takmer osemnásť a rodičia jej zakazovali priateľa (teda "mali na to svojský názor") a keď už si konečne priateľa doviezla, nezabudli jej viackrát pripomenúť ich priepastný vekový rozdiel - dva roky. Toto je podľa mňa najväčšia chyba kniha, a keby mi to tak veľmi nebije do očí, dala by som knihe ešte vyššie hodnotenie, pretože celkovo sa mi páčila.

Samara cíti, že na jej kolegovi z kníhkupectva niečo nesedí. Keď je nablízku, väčšinou to skončí infarktom nejakej mladej ženy. Samaru to veľmi láka a chce zistiť, čo  za chalana Caleb vlastne je. Keď sa začnú zbližovať, Caleb jej povie pravdu o tom, kým, resp. čím je  a Samara sa vydesí. Napriek tomu, nakoniec Calebovi neodolá a spolu s kamarátkou mu pomáhajú ovládať svoj hlad po ľudskej energií.

Magická príťažlivosť mi prišla ako niečo medzi Twilightom a Medzi nebom a zemou, čo mne absolútne neprekážalo, pretože obe série mám rada. Vlastne ani neviem, čím sa mi to podobá na Medzi nebom a zemou, ale niečím áno. Možno štýlom písania alebo tým, ako ľahko sa kniha čítala.

Okrem tej jednej veci (ktorá možno iným nepríde až taká pritiahnutá za vlasy) nemám knihe čo vytknúť. Nie je to žiadne náročné čítanie, nad ktorým by ste museli premýšľať. Je to skôr skvelá oddychovka, ktorá príde veľmi vhod po knihe, ktorá vás citovo zničí.

Ani neviem, ako rýchlo som knihu prečítala, pretože stránky odbúdali veľmi rýchlo a dej plynul úplne prirodzene. Myslela som si, že príbeh skončí tak, ako skončil(alebo nejako podobne), ale nečakala som, že to bude už v prvej časti. Koniec ma veľmi nalákal na druhý diel, ktorý by som si ale chcela prečítať aj keby jednotka tak neskončí, pretože mi sedí štýl, akým je kniha písaná a podobné príbehy si vždy rada  prečítam.

Dúfam, že sa ďalšieho dielu dočkáme už čoskoro a že bude ešte lepší, než ten prvý.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.