pondelok 7. apríla 2014

Panika (Recenzia)

Autor: Lauren Oliver
Originálny názov: Panic
Vydavateľstvo: CooBoo 2014
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 303
Žáner:  YA, contemporary
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Panika začala v Carpe, nudnom zapadákove uprostred ničoho. Pravidlá sú celkom jednoduché – hlavne nemať strach. Heather by nikdy predtým nenapadlo, že by sa do Paniky púšťala. Pretože sa nikdy nepovažovala za nebojácnu a ani nebola ten typ dievčaťa, ktoré by na seba pútalo pozornosť. Dodge sa Paniky nikdy nebál. Vpred ho poháňa tajomstvo, vďaka ktorému prechádza každým ďalším kolom s pocitom sebaistoty a je presvedčený, že vyhrá. Heather a Dodgeovi prinesie hra prekvapivé odhalenia...

***

Na Paniku som sa opäť nechala zlákať obálkou. Anotáciu som nečítala, a tak som bola veľmi zvedavá, o čom vlastne kniha bude. Absolútne som nečakala takúto líniu deja, ale musím uznať, že mi absolútne sadla a štýl Lauren Oliver si ma opäť získal. 

Panika je hra, ktorú si študenti vymysleli len tak pre zábavu. Nikto ich do hry nenúti a vždy môžu odstúpiť, avšak vidina veľkého balíka peňazí, do ktorého prispieva každý študent, je príliš lákavá. Ale nájdu sa aj takí (ako napríklad aj hlavná hrdinka Heather), ktorí sú svojim životom prinútení sa do Paniky zapojiť. A niekto sa do nej zapojí kvôli pomste...

Kniha je písaná z dvoch uhľov - z pohľadu Heather a z pohľadu Dodgea. Už viackrát som spomínala, že takto písané knihy priam zbožňujem a vo väčšine prípadov sa mi takto písaná kniha vždy páči, aj vďaka  tomuto striedaniu. Musím priznať, že ani jedného hlavného hrdinu som si nejako extra neobľúbila. Vlastne asi nikoho z tejto knihy (pričom mi ale nikto neprekážal), ale tento fakt neuberá môjmu hodnoteniu. Skôr mu pridáva, pretože ani jedna postava ma príliš nevyrušovala od hlavnej zápletky, ktorou bola Panika. A takisto veľmi oceňujem to, ako sa autorka rozhodla usporiadať súkromný život hrdinov. Konečne sa našla kniha, v ktorej sa hlavné postavy do seba nezamilovali na prvej strane a každý z nich riešil svoje vlastné problémy, s ktorými sa potreboval vyrovnať a ktoré sa snažil riešiť (aj) Panikou.

Neočakávala som, že by som sa pri Panike (aj napriek názvu) bála, ale pri niektorých kapitolách som naozaj zamrzla. V Panike sa síce hrá o veľké peniaze a ide o prekonanie obrovského strachu, ale to, čo porotcovia Paniky (Lauren) vymysleli, neboli súťažné úlohy, ale samovražda. Keďže sa bojím výšok, ja by som sa do Paniky ani len nedostala, keďže vstupnou úlohou je vždy zoskok do vody zo skaly, ale aj keby som v hre, predpokladám, že už pri prvej úlohe by som skončila. 

Ako som už spomínala, veľmi sa mi páči autorkin štýl, akým píše svoje knihy. Síce som pred Panikou čítala len jednu - Kým dopadnem, ale už teraz môžem povedať, že mi knihy od Lauren Oliver veľmi sedia a bavia ma od prvej strany po poslednú. Podobne ako aj Kým dopadnem, aj Panika sa čítala veľmi ľahko a rýchlo. Dej bol prehľadný, žiadne veľké skoky medzi postavami sa nediali a všetko bolo veľmi dobre vysvetlené. Spolu s krátkymi kapitolami je Panika knihou, ktorú prečítate raz-dva, ale rozhodne to stojí za to. 

Ja Paniku skutočne odporúčam, nielen tým, čo majú knihy od L.O. radi, ale aj tým, ktorí ešte žiadnu autorkinu knihu nečítali, možno vďaka Panike si ju obľúbite. Ja sa teším na jej ďalšie knihy (najbližšie to bude asi séria Delírium, čo mi pripomína, že si musím dokúpiť posledný diel!) a už teraz môžem povedať, že Paniku som určite nečítala naposledy.

Moje hodnotenie:

 Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia.
Knihu si môžete kúpiť tu


Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára