Séria: The Hunt
Počet strán: 256
Žáner:  YA, paranormal
Moje hodnotenie obálky: 2/5

Ako zostať nažive vo svete, kde sú ľudia považovaní za potravu a všetci túžia len po ich krvi?
Sedemnásťročný Gene je nútený bojovať o prežitie v spoločnosti, kde je ľudská rasa odsúdená na zánik.
Je vybraný do Vládcom vyhláseného lovu na posledných ľudí – glupanov. Musí sa naučiť umeniu lovu. Musí dokázať utajiť svoju ľudskú podstatu pred svojimi krvilačnými kolegami, ktorých podozrenie každým dňom narastá. Ako však dokáže skryť to, že nedokáže bežať rýchlosťou blesku, že ho slnečné svetlo nezabije a že nemá neukojiteľnú túžbu po krvi?
A čo sa stane v okamihu, keď do jeho života vstúpi dievča, ktoré v ňom prebudí city, aké do tej doby nepoznal?

***

Pred tým, než sa mi Lov dostal do rúk, som toho o ňom veľa nevedela. Navnadila ma však jedna vec, ktorou sú, ako inak, upíri. Respektíve, trochu iný pohľad na celú upírsku rasu a celkovo svet postavený naruby.

Predstavte si, že ste jeden z mála ľudí, ktorý prežil vo svete, v ktorom prevzali vládu upíri. Upíri sa v tomto svete sami považujú za právoplatných občanov a normálnych ľudí, ktorých už ale veľa nie je, nazývajú glupanmi. Gene žije sám, ako jeden z posledných ľudí v spoločnosti, ktorú tvoria výlučne upíri. Jeho každodenným heslom je prežiť, na čo je potrebné myslieť na tisíc rôznych pravidiel. Nepotiť sa, oholiť sa, nesmiať sa, nejesť, nepiť, neotáčať sa, nenadväzovať kontakty, nedať na sebe poznať žiadne emócie, nevynikať a pri tom všetkom ostať sám sebou.

Gene prišiel o celú rodinu a teraz ostal sám. Skrývať medzi upírmi sa mu, napriek všetkému, darí. Nikto nemá ani najmenšie podozrenie, pretože by ho, samozrejme, hneď zožrali. Situácia sa však skomplikuje, keď vládca vyhlási ďalší a pravdepodobne aj posledný Lov na glupanov. Gene nepredpokladá, že by mal to "šťastie" byť vylosovaný, ale opak je pravdou. Náhodou (podľa mňa to však žiadna náhoda nebola) je vyžrebovaný a dostalo sa mu obrovskej cti - možnosť ísť zožrať posledných glupanov na planéte.

Kniha sa síce nazýva Lov, ale k Lovu dochádza až v poslednej kapitole. To však neznamená, že som sa ako čitateľ počas knihy nudila. Akcie a napätia tam bolo dosť aj bez lovu. Bolo veľmi napínavé sledovať, ako sa Gene stále viac dostával do bezvýchodiskovej situácie a každým dňom sa blížil k odhaleniu. Či ho odhalili alebo nie si však budete musieť prečítať sami.

Som jedna z mnohých, ktoré majú na upírov jednoducho slabosť. Krásni, nebezpeční, nesmrteľní - áno, prosím. V tejto knihe však upíri nie sú až takí príťažliví, skôr by som povedala, že sú nechutní. To však nie je dôvod, aby som znižovala svoje hodnotenie. Veď, keby upíri naozaj existovali, možno by boli práve takýto nechutní, ako ich opísal autor. (Každopádne dúfam, že nie.)

Celkovo sa mi teda kniha páčila, aj keď na prvých stranách ma nedokázala úplne pohltiť. V každom prípade si určite prečítam aj ďalšie diely, hlavne kvôli poslednej kapitole, kde sa všetko pekne zamotalo. Som zvedavá, ako bude príbeh pokračovať a čo si pre nás autor pripravil v ďalších častiach.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.