Mesto skla (Recenzia)

Originálny názov: City of Glass
Vydavateľstvo: Slovart 2013
Séria: The Mortal Instruments
Diel: 3/6
Počet strán: 488
Žáner: YA, fantasy

Jocelynin život je naďalej v ohrození. Clary ju chce zachrániť, a tak musí navštíviť Mesto skla, domov všetkých Tieňolovcov, aj napriek tomu, že vstupom do mesta porušuje všetky zákony. Až na mieste sa dozvedá, že Jace ju tam vôbec nechce a jej najlepší kamarát Simon skončil vo väzení. Tieňolovci totiž nedôverujú upírovi, ktorému neškodia slnečné lúče.
Valentine zoskupuje svoju armádu démonov, s ktorou chce zničiť všetkých Tieňolovcov. V zmätku prichádzajúcej vojny sa musia Tieňolovci rozhodnúť, či budú bojovať po boku s upírmi, vlkolakmi a ostatnými Dolnosveťanmi, alebo proti nim. Jace si postupne uvedomuje, čo všetko je ochotný riskovať pre Clary, ktorá musí sústrediť svoju nové schopnosti, aby ochránila Mesto skla - ale za akú cenu?
Láska je jedným zo smrteľných hriechov a tiene minulosti sa načahujú za Clary a Jaceom, ktorí sa musia postaviť Valentinovi.

***

Keď som dočítala druhý diel, vravela som si, že okamžite potrebujem čítať tretí diel. To bolo minulú jeseň. Opäť mi trvalo viac ako pol roka, kým som sa odhodlala prečítať si (pôvodne) poslednú časť série. Poznáte to, máte obrovské očakávania, ale zároveň sa desíte, čo sa tam stane a desíte sa toho, že séria končí. Čo sa opäť ukázalo ako zbytočné, pretože už počas čítania Mesta skla som si chcela dať re-reading všetkých troch častí.

Mesto skla som začala čítať raz u sestry, ešte počas školy, pretože som si zabudla zobrať svoju knihu.  Napriek tomu, že ma bavila hneď od začiatku (a prekvapivo som si pamätala takmer všetky dôležité udalosti a Wiki som využila len trošku), odložila som ju, pretože som si ju chcela naplno vychutnať, čo som si v júni nemohla dovoliť. A neľutujem, pretože keď som sa do nej pustila na začiatku prázdnin, zhltla som ju za dva dni, aj to len preto, že som nemohla čítať non-stop.

Všetky knihy série majú svojský štýl, ktorý mi vyhovuje, a preto som ani teraz nemala problémy so začítaním sa. S čím som mala trochu väčšie problémy bol opäť preklad, s ktorým už ale nič nenarobím a mala by som sa s ním už po troch knihách zmieriť. Mesto skla sa mi páčilo asi najviac z prvých troch dielov. Od začiatku sa niečo dialo, v každej kapitole vznikali nové komplikácie, stále nové zvraty a celé to bolo plné akcie. Fajn bolo aj nové prostredie - mesto Tieňolovcov Idris. A, samozrejme, Jace. To je moja srdcová záležitosť, ktorá už asi nepotrebuje komentár.

Nové postavy zapadli do deja, a to, ako autorka dokázala vykľučkovať z toho, do čoho sa sama zamotáva počas celej série, svedčí len o tom, ako perfektne mala knihy premyslené. Dúfam, že domyslela aj tie ďalšie tri diely, pretože si neviem predstaviť, čo sa v nich bude odohrávať, keďže Mesto skla sa skončilo tak, ako sa skončilo. Ešte som sa celkom nerozhodla, či sa do nich púšťať, ale asi neodolám a je veľmi pravdepodobné, že ďalšiu časť - Mesto padlých anjelov - rozčítam už cez prázdniny.

Svet Tieňolovcov mi učaroval a rozhodne by som medzi nich chcela patriť, aj napriek všetkým démonom a nebezpečenstvám, ktoré im stále hrozia. A ak aj vy patríte medzi tých oneskorených (platí to aj pre teba, ségra), rozhodne si nenechajte ujsť túto skvelú sériu, ktorá vás dostane rovnako ako milión ďalších ľudí po celom svete.