nedeľa 14. septembra 2014

Mé knižní série (3)

Tento projekt vymyslela Roxanne. 
***
Na dnes som vybrala sériu Bridgertonovci od Julie Quinn. 
Fotky, bohužiaľ, nebudú, keďže z tejto série nemám všetky knihy, ale celú ju mám ako e-booky. Viem, že mnohé/í z vás historické knihy nečítajú. Aj ja dávam prednosť skôr iným žánrom, ale som šťastná, že som pri tejto sérií spravila výnimku a pustila som sa do nej. Je úžasná a dúfam, že aj vás presvedčím, že stojí za to!!! :)







Ako si sa o tejto sérii dozvedela?
V poslednej dobe sa s YA knihami roztrhlo vrece a ja nemám absolútne problém s tým, že by som nemala čo čítať. Ale nie vždy to tak bolo. Keď bolo obdobie, že som už mala všetky svoje knihy prečítané a z knižnice som si už nemala čo požičiavať, sestra mi odporučila túto sériu. A tak som začala.... :)

Koľko dielov si zatiaľ stihla prečítať?
Prečítala som všetky a teraz si dávam re-reading. Je to ako s Jane Austen alebo Harrym Potterom. Môžem ich čítať stále dokola.

Čo hovoríš na túto sériu?

Perfektná! Vtipná! Zábavná! Super oddychová! Séria má osem dielov, ale ja som ju prečítala až neuveriteľne rýchlo. Myslím, že v priebehu dvoch týždňov. Chcela som si ju vychutnávať dlhšie, ale nedalo sa. Len čo som dočítala jeden diel, musela som ísť hneď na ďalší. Myslím, že len dve časti boli o niečo slabšie ako 5 hviezdičiek. 


Ktorý diel máš z celej série najradšej?
Jednoznačne 4. diel - Čekanka. Nie som veľmi na prehnanú romantiku, ale toto bolo fakt pekné. Ak by som mala vybrať najvtipnejší diel tak určite 2 - Vikomt, který mně miloval. 

Aká je tvoja obľúbená postava a prečo?
No to je veľmi ťažká otázka. Keďže séria je o súrodencoch Bridgertonových (ich mená idú pekne podľa abecedy a každému je venovaný jeden diel - Anthony, Benedict, Colin, Daphne, Eloise, Franceska, Gregory a Hyacint) obľúbila som si ich všetkých ako jednu veľkú rodinu. Každá postava je svojská a iná. A ešte nesmiem zabudnúť, že knihami nás sprevádza tajomná novinárka lady Whistledownová, ktorej nič neunikne a nikto ani len netuší kto to je a odkiaľ vie všetky klebety o smotánke a áno, aj o Bridgertonovcoch. Tú som si veľmi obľúbila, teda hlavne jej novinové príspevky :) Aj keď som zo začiatku vôbec netušila, kto ňou v skutočnosti je :D
Ale ak mám vybrať svojho favorita, je to Colin <3

Ktorú postavu nemôžeš fakticky vystáť?
Žiadnu. Nie je tam nič a nikto, čo by sa mi nepáčilo. 

Keď porovnáš originálne a slovenské/české obálky, ktoré sa ti páčia viac?
Obálky sú klasické ako na všetkých historických knihách s tými zaľúbenými "vášnivými" pózami. Anglické sú jednoduchšie, ale zdá sa mi, že na takú perfektnú a vtipnú sériu sú príliš fádne. Preto mám radšej tie české. Aspoň k sebe všetky diely pekne pasujú :) A chcem ešte podotknúť, že prvý diel už vyšiel aj na Slovensku. Dúfam, že vyjdú aj ostatné a potom si sériu na 100 % celú kúpim!!!

Ktorá obálka sa ti páči najviac?
Všetky sú veľmi podobné, ale som ovplyvnená obsahom, tak vyberám Čekanku. 

Existuje nejaká scéna, na ktorú len tak nezabudneš?
Existuje. Bola v druhom diely, ktorý som čítala vo vlaku. Chcelo sa mi tak príšerne smiať!!! Myslím, že som od smiechu naozaj vybuchla .... bohvie, čo si mysleli moji spolucestujúci :D Za všetko mohla jedna malá včela (pochopíte, keď si ho prečítate ) ;)

Čítali ste alebo poznáte túto sériu? Prosím, povedzte, že ÁNO :)

Ellie

4 komentáre:

  1. Sklamem ťa,pretože sériu nepoznám,ale podľa tvojich slôv musí byť naozaj fajn :) Mňa väčšinou odrádzajú obálky tohto druhu,a preto sa týmto knihám vyhýbam....ale už som sa poučila,že nezáleží na obálke-dôležité je to tajomstvo,ktoré skrývajú :) Tak možno sa raz aj pustím do tejto série a uvidíme....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa najskôr tiež odrádzali obálky tohto druhu, ale nakoniec ma obsah takmer vždy milo prekvapí :)

      Odstrániť
  2. Vypadá to dobře. Myslím, že se po sérii podívám :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak máš aspoň trochu rada takéto historicko-romantické knihy určite neoľutuješ a dobre sa pri nich zabavíš :)

      Odstrániť