pondelok 1. septembra 2014

Šťastná sedmička (Recenzia)

Autor: Holly Goldberg Sloan
Originálny názov: Counting by 7s
Vydavateľstvo: YOLi 2014
Séria: -
Diel: -
Počet strán: 344
Žáner:  contemporary
Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:
Willow Chanceová je dvanásťročný génius. Je posadnutá rastlinami a medicínou, obzvlášť chorobami. Jej záľubou je počítať po siedmich. Sedmička má v jej živote zvláštny význam, a tak ju považuje za dokonalé číslo.
Sympatická Willow si cestu k ľuďom hľadá len ťažko. Bodaj by nie, s takým mudrlantom sa nevychádza ľahko. Aj pre učiteľov je tvrdým orieškom, k výchovnému poradcovi chodí ako na klavír. Nemá takmer žiadnych priateľov, okrem dvoch vietnamských súrodencov. Rozpráva sa s nimi, ako inak, po vietnamsky.
Život tohto neobyčajného dievčaťa sa však nečakane zvrtne, keď jej milovaní adoptívni rodičia tragicky zahynú. Hlboký smútok prekonáva Willow vďaka nezlomnej energii, túžbe po poznaní, ale najmä vďaka priateľom. Bohužiaľ hrozí, že čochvíľa stratí aj ich.
Román od americkej autorky Holly Goldbergovej Sloanovej je vtipný, láskavý a dojímavý. Vďaka nemu pochopíte, ktorí siedmi ľudia sú najdôležitejší vo vašom živote.

***

Willow je iná.
Willow je čudná. 
Willow je génius. 

Je zvláštne, že keď sa mi nejaká kniha nepáči, dokážem o nej napísať 5-stranovú recenziu, ale keď ma nejaká naozaj dostane, stratím slová a nedokážem napísať poriadne ani jednu vetu. Takouto knihou je pre mňa Šťastná sedmička. 

Od Šťastnej sedmičky som nemala takmer žiadne očakávania, ale anotácia znela celkom sľubne, tak som si povedala, prečo nie? A bola som veľmi prekvapená už po prvej kapitole, že ma to veľmi, naozaj veľmi baví. Nie často (vlastne skoro nikdy) nepoviem, že nejaká kniha je pekná. Poviem, že je dobrá, vynikajúca, perfektná. Ale Šťastná sedmička je skutočne krásna kniha, ktorá stojí za to, aby ste si ju prečítali.

Je to príbeh geniálnej Willow, ktorá zažije veľkú tragédiu, ale dokáže sa prebojovať ďalej, najlepšie ako vie. Je to príbeh o tom, čo je najdôležitejšie na svete a o tom, že všetko raz bude dobré. Je to príbeh o tom, ako sa z priateľov môže stať rodina a o tom, že niekam patríte, aj keď si pôvodne môžete myslieť niečo úplne iné. Je to príbeh, ktorý vás rozosmeje, ktorý vás donúti premýšľať, ktorý vás dojme a ktorý vás nakoniec dostane.

Šťastnej sedmičke rozhodne patrí miesto medzi tým najlepším, čo som čítala. Sadla mi presne do nálady, ale myslím, že keď si ju v budúcnosti zoberiem na čítanie znova, sadne mi do akejkoľvek nálady. A takisto si myslím, že každému jednému má kniha čo ponúknuť a každý si v nej môže nájsť to svoje. Napríklad odpoveď na otázku, ktorý (siedmi) ľudia sú najdôležitejší vo vašom živote.

Ako som už spomínala, je to dojímavý príbeh, v ktorom sa ale nachádza brilantný humor. Ten humor, ktorý môžete čakať od geniálneho dvanásťročného dievčaťa, ktoré si všíma a zaujíma sa o iné veci, ako väčšina z nás a ktoré je, aj napriek tomu, že ju všetci považujú za čudáčku, šťastná vo svojom svete. Willow vás dostane a možno zmení váš život rovnako, ako ho menila ľuďom, ktorých vo svojom živote stretla.

Rozhodne si túto knihu nenechajte ujsť, pretože je krásna nielen zvonka, ale aj znútra. Ja som ju dočítala už takmer pred týždňom, ale stále na ňu myslím a určite sa k nej budem rada vracať. Je to skvelá kniha, ktorú si nemôžete nechať ujsť, a preto vám odporúčam, aby ste po nej okamžite siahli. Neoľutujete to.

Moje hodnotenie:
 Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete kúpiť tu
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára