Dash & Lily: Kniha přání (Recenzia)

Vydavateľstvo: CooBoo 2014
Počet strán: 288
Žáner: YA, romance

„Nechala jsem ti tu pár nápověd a vodítek.
Jestli chceš, otoč stranu.
Jestli ne, vrať knihu prosím zpátky do poličky.“

Takhle začíná nová knížka od bestsellerového autora Davida Levithana a Rachel Cohnové. Lily zanechala chvíli před Vánoci červený zápisník plný výzev na poličce svého oblíbeného knihkupectví a čeká, až někdo přijme nabídku ke hře. Ale je Dash ten pravý? Nebo je jejich osudem vzájemně sdílet svoje sny a touhy jen na stránkách deníku, který na střídačku schovávají po celém vánočním New Yorku? Můžou se ve skutečnosti setkat, bude to fungovat? Bude červený zápisník jejich knihou přání? Nebo se k sobě vlastně ani trošku nehodí?

***

Dash nenávidí Vianoce, odkedy sa jeho rodičia rozviedli. Nekomunikujú spolu a to Dash využije vo svoj prospech - obom povie, že sviatky bude tráviť s tým druhým rodičom, a tak jeho rodičia vyrazia na Vianoce preč a Dash ostane sám v New Yorku. Miluje knihy, a preto veľa času trávi v jednom starom kníhkupectve. Keď si všimne červenú knižku na polici, hneď po nej siahne, pretože ju dovtedy nevidel. A bol veľmi prekvapený, čo v nej našiel.

Lily miluje Vianoce, sú pre ňou udalosťou roka. Začína ich oslavovať už týždeň pred Štedrý dňom, s mamou vypeká koláče a s celou rodinou sa chystajú na najlepší deň v roku. Tento rok však rodičia chcú tráviť sviatky sami, a tak Lily ostane v New Yorku sama so svojim bratom, ktorý ale väčšinu času trávi so svojim priateľom. A aby sa nenudila, jej brat ju navedie na nápad s červeným zápisníkom.

Dash a Lily sa zoznámia cez červený zápisník, ktorý si nechávajú na rôznych miestach v New Yorku a postupne sa spoznávajú. Dávajú si rôzne úlohy a vyzývajú jeden druhého k veciam, ktoré by za normálnych okolností nikdy nerobili. Hra postupne naberá na obrátkach, až nakoniec jeden z nich vyzve druhého k spoločnému stretnutiu. Obaja sa však boja, že sa mu ten druhý nebude páčiť.

Ako som sa dozvedela po prečítaní knihy, Rachel a David napísali túto knihu v podstate nezávisle od seba. David písal kapitoly z pohľadu Dasha a Rachel zasa Lilyine kapitoly a postupne si ich obaja autori posielali mailom. Je to veľmi zaujímavý spôsob, akým knihu napísať a rozhodne mi je to veľmi sympatické. Myslím si, že celá kniha práve vďaka tomu pôsobí autentickejšie a obe postavy nám tým pádom boli predstavené na rovnakej úrovni.

Kniha přání sa mi veľmi, veľmi páčila. Neviem, či to bolo  New Yorkom alebo mi jednoducho sadla do nálady, ale pri čítaní som sa musela nahlúplo usmievať a nemohla som sa dočkať konca, aby som zistila, ako sa to skončí. Nečakala som, že sa mi bude páčiť až tak. Skôr som očakávala tak trochu naivný dievčenský román, ale bola som maximálne prekvapená. Páčili sa mi odkazy na iné knihy, filmy a celkovo na New York a aj to bol jeden z dôvodov, prečo si ma kniha získala.

Rozhodne je to kniha, ktorú sa oplatí prečítať si, hlavne teraz pred alebo počas Vianoc, keďže sa dá považovať vyslovene za vianočnú knihu. Nie je nabitá akciou ani nejakými zvratmi, skôr sa pri nej zrelaxujete a na pár hodín sa prenesiete do najlepšieho mesta na svete. :) Ja sa k nej určite ešte vrátim.