Elita (Recenzia)

Originálny názov: The Elite
Vydavateľstvo: CooBoo 2015
Séria: The Selection
Diel: 2/3
Počet strán: 312
Žáner:  YA, dystópia

Z tridsiatich piatich dievčat v Selekcii zostalo už len šesť elitných súperiek. America spolu s nimi naďalej bojuje o lásku princa Maxona, budúceho vládcu Illey, avšak stále si nie je istá, komu skutočne patrí jej srdce. Keď je s Maxonom, srdce sa jej chveje vzrušením, no zároveň sa obáva ich spoločnej budúcnosti. Pri Aspenovi, prvej veľkej láske, zas nedokáže zabudnúť na všetko krásne, čo spolu zažili. Elitné dievčatá sú však odhodlané získať princa pre seba za každú cenu. Konkurencia je stále tvrdšia, a preto sa aj America musí rozhodnúť. Neuľahčujú jej to ani rebeli, ktorí chcú zvrhnúť vládu kráľa, Maxonovho otca, a žiadajú zrušenie Selekcie.
Keď si je America už istá svojím rozhodnutím, stane sa čosi nečakané a všetko sa zmení. Vyberie si napokon rozprávkový život s princom Maxonom alebo lásku Aspena, ktorý je jej bezpečným prístavom?

***

Po skvelej, výbornej, famóznej, perfektnej Selekcii som sa naozaj nemohla dočkať Elity. Z 35 dievčat, ktoré súťažili o priazeň Maxona, ostalo len 6. Spolu s Americou v paláci zostala nielen jej najlepšia kamarátka, ale aj Celeste, ktorá je odhodlaná získať Maxona za každú cenu a Aspen, ktorý je rozhodnutý o Americu stále bojovať.

Na rozdiel od Selekcie, kde sa autorka sústredila najmä na romantickú stránku knihy, Elita je už o niečo "dystópickejšia". Autorka tu kladie oveľa väčší dôraz na celú politiku krajiny a neustále útoky rebelov, ktorí proti nej bojujú a ktorí chcú spolu s kráľom zvrhnúť aj celý systém Illey. Už tu nešlo len o etiketu, krásne šaty a boj o princa. A keďže dystópie zbožňujem, rozhodne tento vývoj knihy hodnotím kladne.

Čo sa týka postáv, na tie som trochu zmenila názor. Americu som si v Selekcii obľúbila a považovala som ju za jednu z najvydarenejších hrdiniek dystópických kníh. V Elite sa z nej stalo však ufňukané decko, ktoré sa nevie rozhodnúť, koho viac miluje. (Keby sa to dá, toto by som spolu s ľúbostnými trojuholníkmi zabalila do krabičky a okamžite poslala do knižného pekla.) Maxon sa tiež nesprával tak, ako by som si predstavovala a jeho otec sa nepredviedol zrovna v najlepšom svetle. Jediný, na koho som nezmenila názor, je Aspen. Aj keď v prvej časti mi na nervy liezol viac, neobľúbila som si ho ani tu.

Ani toto však knihe neubralo na úžasnosti a Elitu som si zamilovala rovnako ako Selekciu. Spravila som dobre, že som si knihu odložila na voľný deň, pretože keď som sa do nej začítala, nemohla som sa odtrhnúť a skončila som, až keď som zaklapla knihu po poslednej vete. Maximálne som si ju užila a už sa naozaj neviem dočkať ďalšej časti.

Selekcia sa okamžite zaradila medzi moje najobľúbenejšie série a Elita to len potvrdila. Všetky moje očakávania splnila, veľa vecí ma prekvapilo a som naozaj zvedavá, ako to celé skončí. Teda, predpokladám, že čo sa týka romantickej stránky príbehu, skončí to tak, ako očakávam. Skôr som zvedavá, čo spraví autorka s Illeou a celým kastovným systémom, ktorý v nej vládne.

Ak ste ešte túto skvelú sériu neobjavili, rozhodne do toho choďte a možno určite si ju aj vy obľúbite tak ako ja. Knihu som dočítala pred niekoľkými dňami, ale okamžite by som si dala aj re-reading, spolu s prvým dielom. Myslím, že to hovorí za všetko a som si istá, že do vydania tretieho dielu ten re-reading aj zrealizujem.