Jablečný koláč naděje (Recenzia)

Autor: Sarah Moore Fitzgerald
Originálny názov: The Apple Tart of Hope
Vydavateľstvo: CooBoo 2015
Počet strán: 192
Žáner:  YA, contemporary

Oskar Dunleavy, který dělával ty nejlepší jablečné koláče na světě, je nezvěstný, možná dokonce mrtvý. Zdá se, že to vlastně nikoho nepřekvapuje. Až na Meg, jeho nejlepší kamarádku a jeho mladšího brášku Stevieho. Obklopeni zármutkem a zmatky se Meg a Stevie rozhodnou zjistit, co se Oskarovi opravdu stalo. Společně se pak učí, co znamená věrnost a kamarádství, a jak moc důležitá je síla se nevzdat.
Báječná kniha o dospívání, nejistotách, přátelství a kouzelných jablečných koláčích, které znamenají naději. Protože jakmile si do jednoho kousnete, budete se už navždycky na svět dívat jinak a všechno bude tak, jak má.

***

Rovnako, ako pri mnohých ďalších knihách, ani pri tejto som absolútne nevedela, do čoho idem. Nalákala ma hlavne obálka a celkové prevedenie, ktoré je absolútne nádherné a ktoré vás núti, aby ste si knihu prečítali. Do knihy som sa začítala hneď, ako  mi prišla a od prvej vety som vedela, že ma kniha nesklame.

Príbeh je o Oskarovi a Meg, ktorí sú susedia a najlepší priatelia, a ktorí sa každý deň rozprávajú cez okno. Stala sa z toho ich tradícia. Megini rodičia jej však oznámia, že sa na nejaký čas musia odsťahovať na Nový Zéland. Pre Meg je to tá najhoršia správa, pretože svojho života doma a Oskara sa nechce vzdať. Spolu sa však snažia nad to povzniesť a nakoniec je zmierená s tým, že na nejaký čas opustí všetko, čo poznala. Avšak po pár mesiacoch sa Oskar rozhodne urobiť to isté, ale navždy.

Kniha je písaná z dvoch pohľadov - z pohľadu Meg aj Oskara a každý z  nich mal niečo do seba. Nie je to napínavý a akčný príbeh, ale vždy sa každá kapitola (alebo koláčový kúsok, ako je to v tomto prípade) skončila tak, že som jednoducho nemohla prestať čítať. Obávala som sa, že pôjde o nejako extrémne srdcervúcu knihu, ale to sa našťastie nestalo. Bolo to však krásne, rozkošné a svojim spôsobom dojímavé. Celá kniha je neuveriteľne krásne napísaná. Naozaj som si užila každú jednu vetu, od prvej stránky po poslednú.

Čo sa týka postáv, každú z nich som si obľúbila (okrem Palomy, samozrejme, čo pochopíte, keď si knihu prečítate). Oskar bol skvelý, trošku zvláštny, ale práve to sa mi na ňom tak páčilo. Videl veci, čo si iní ľudia nikdy nevšimli a vedel piecť jablkové koláče plné nádeje, ktoré dokázali zázraky. Stevie, Oskarov mladší brat, bol jednoducho úžasný. Myslím si, že ich dvoch  ani nejde neobľúbiť si. Ale pravdepodobne najzaujímavejšou postavou bol pre mňa Barney. Bol to človek, ktorý v sebe našiel (aj vďaka Oskarovi a jeho koláču) takú silu zmeniť sa, že si absolútne zaslúži obdiv.

Pôvodne som knihu ohodnotila na lepšie 4 hviezdičky, ale vlastne som si uvedomila, že som z nej absolútne nadšená a nemám jej čo vytknúť.  Ako sa píše aj v anotácii, je to príbeh o kamáratstve, o tom, aká dôležitá je nádej a o tom, ako jedno nedorozumenie môže všetko zmeniť. Preto svoje rozhodnutie mením a dávam knihe 5 hviezdičiek, rozhodne si to zaslúži. A ak ste sa k nej ešte nedostali, určite to napravte, pretože Jablečný koláč naděje si to zaslúži.