Všem klukům, které jsem milovala (Recenzia)

Originálny názov: To All the Boys I've Loved Before
Vydavateľstvo: CooBoo 2015
Séria: To All the Boys I've Loved Before
Diel: 1/2
Počet strán: 320
Žáner:  YA

Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara nikdy nedala žádnému klukovi najevo, že ho má ráda. A když už nechtěla být zamilovaná, napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal.
A najednou musí čelit všem pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty dopisů – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo.

***

Odkedy som sa dozvedela, že táto kniha vyjde aj u nás, veľmi som sa na ňu tešila.  Od autorky som čítala pred pár rokmi Léto, kdy jsem skrásněla, ktorá bola veľmi príjemnou oddychovkou. To isté som čakala aj od jej ďalšej knihy Všem klukům, které jsem milovala.

Lara Jean žije spolu s dvomi sestrami - staršou Margot a mladšou Kitty - a otcom. Ich mama zomrela nešťastnou náhodou a väčšina povinností tým pádom prešla na najstaršiu Margot. To sa má  však teraz zmeniť, keďže Margot odchádza študovať na vysokú do Írska a "hlavou rodiny" sa má stať Lara Jean. Tá si nevie predstaviť, ako všetko bez Margot zvládne a situáciu skomplikuje aj ďalšia vec - jej tajné listy pre chlapcov, do ktorých sa zamilovala, niekto odoslal a tí sa dozvedeli, čo k nim Lara Jean cíti (alebo v niektorých prípadoch cítila).

Nemýlila som sa, keď som od knihy očakávala oddychové a pohodové čítanie. Akurát ma trochu sklamalo, že v nej chýba humor. Z tejto témy by sa dalo toľko vyťažiť, toľko vtipných momentov, ktoré mohli nastať a nič z toho sa nedialo. Chápem, že to asi nie je autorkin štýl, ale nemôžem si pomôcť, práve v tejto knihe som vtip, iróniu a určitý nadhľad čakala.

Ďalšia vec, ktorá mi na knihe vadila, je Margot. To dievča bolo tak neznesiteľné, že nechápem, ako s takým človekom mohli existovať ďalší ľudia. Rovnako ma občas poriadne štvala aj Lara Jean. Na môj vkus bola príliš tichá, utiahnutá a v podstate všetkých naokolo celú dobu klamala, čo jej tiež neprispieva k tomu, aby som si ju obľúbila. Najlepšia zo všetkých troch sestier bola jednoznačne Kitty, ktorá bola síce len dieťa, ale napriek tomu mi občas prišla najvyspelejšia zo všetkých.

Avšak aby som nevyznela len kriticky, kniha sa mi napriek všetkému páčila a určite si prečítam aj druhý diel. Čítalo sa to dobre a je to presne také čítanie na kúpalisko, kde som knihu aj prečítala. Som zvedavá, ako autorka ukončí príbeh a na dvojku sa teším, pretože som čítala pozitívne recenzie, v ktorých sa píše, že je lepšia ako jednotka. Uvidíme, keď ju prečítam.

V konečnom dôsledku sa mi teda kniha páčila, hoci k nej mám zopár výhrad. Preto odo mňa dostáva priemerné hodnotenie. Vyššie si nechávam na ďalší diel, ktorý ma, dúfam, nesklame a bude aspoň tak dobrý ako tento (a nie horší).