Scotland Street (Recenzia)

Séria: On Dublin Street
Diel: 5/6
Počet strán: 245
Žáner:  new adult, romance
Moje hodnotenie obálky: 2/5

Shannon MacLeodová má smolu na mužov. Bodaj by nie, keď ju priťahujú potetovaní svalovci so zvodným pohľadom, ktorý neveští nič dobré.
Shannon si už prešla niekoľkými nevydarenými vzťahmi, posledný priateľ jej však pripravil ten najhorší budíček. Z nepríjemného zážitku sa ešte dlho spamätávala a odvtedy má mužov plné zuby – zvlášť tých zlých.
Cole Walker predstavuje presne ten typ, ktorému sa chce Shannon vyhnúť – je príťažlivý, potetovaný a namyslený. Za drsným výzorom sa však skrýva dobré srdce a Cole navyše hľadá tú pravú. Keď sa mu do cesty pripletie rozkošná ryšavka, nezaváha a zaútočí na jej zlomené srdce.
Lenže minulosť nespí a pripomenie sa práve vtedy, keď to človek najmenej čaká.

***

Scotland Street je už piatou knihou z romantickej série Dublin Street. V tejto časti sú hlavnými postavami Shannon a Cole, s ktorým sme sa zoznámili už v druhej časti London Road, kde sme ho spoznali ako mladšieho brata Jo. Teraz je však dospelý, má super prácu vo vychytenom tetovacom štúdiu a jediné, čo mu chýba je to pravé dievča. Shannon nemá veľmi dobrý vkus na mužov. Vždy vyzerajú takmer rovnako - potetovaní, namyslení a veľmi príťažliví a vždy jej zlomia srdce. Preto, keď stretne Cola, nedá mu ani najmenšiu šancu a okamžite ho hodí do jedného vreca so všetkými svojimi ex. Ale, ako to však v knihách od Samanthy chodí, srdcu sa rozkázať nedá a Shannon Colovi nemôže odolať, aj keď je presne ten typ muža, s ktorým už nechcela mať nikdy nič spoločné.

Romantické a presladené new-adult knihy nemám veľmi v láske. Prečítala som ich už dosť a vždy to bolo o tom istom, takže už sa im vo väčšine prípadov radšej vyhýbam. Hlavná hrdinka má nejakú traumu z minulosti a vždy jej pomôže drzý, sexy sukničkár,  ktorý sa kvôli nej zmení a budú spolu šťastne až do smrti. Zaujímavé však je, že napriek tomu, že celá séria Dublin Street má podobný koncept, tieto knihy majú niečo do seba a ja sa od nich nemôžem odtrhnúť. Autorka má skvelý štýl písania, ktorý sa číta neuveriteľne ľahko a rýchlo a ani si neuvedomíte, kedy a ako sa dostanete na koniec knihy.

Výhodou tejto série je jednoznačne prostredie, v akom sa odohráva. Nemyslím teraz len mesto Edinburgh, aj keď rozhodne je to skvelé miesto deja, ale celkovo prostredie, ktoré vytvárajú postavy, prepojenosť všetkých hlavných hrdinov z každej knihy, z ktorých sa postupne stanú najlepší kamaráti a mnohí z nich si tým nahradia vlastnú rodinu. Inak to nebolo ani v prípade Shannon, ktorá bola novou postavou v celej sérii. Všetky postavy sú mi sympatické, ale Cole je jedna z mojich najobľúbenejších postáv z celej série, takže to, že sa dočkal vlastnej knihy ma len a len potešilo.

Na Scotland Street som sa naozaj tešila a rozhodne ma nesklamala. Napriek tomu, že tieto príbehy sú predvídateľné, oplatia sa prečítať, pretože autorka naozaj písať vie. Píše vtipne, svižne a vždy to stojí za to. Oceňujem hlavne to, že séria nestráca na kvalite s rastúcou kvantitou, ale autorka sa drží svojho štandardu a všetky knihy z tejto série sú skvelé. Už sa veľmi teším na posledný diel, ktorého hlavnou postavou bude tentokrát Shannonin brat a dúfam, že sa knihy dočkáme čo najskôr. Som si istá, že ma nesklame. Scotland Street rozhodne odporúčam všetkým fanúšikom tejto série, ale aj tým, ktorí ešte nečítali ani jednu časť. Je síce lepšie, čítať ich postupne, ale nič sa nestane, aj keď ich budete čítať samostatne. Koniec koncov, som si istá, že keď siahnete po jednej časti, budete chcieť aj tie ostatné.