piatok 29. júla 2016

Mesačná chvastačka (júl 2016)

Toto mesačné meme poriada Judit!

***

Nakoniec sa mi podarilo prekonať moju knihomolskú krízu, ktorá, ako som si všimla, trápila viacerých. Konečne mám znova náladu na písanie článkov a konečne mám znova náladu na čítanie kníh. Ale čo sa týka nákupov kníh, tam mi žiadna kríza nikdy nehrozila a opäť mám množstvo nových prírastkov. Tentokrát sú však všetky len z jednej objednávky z Levných kníh. Mali naozaj skvelý výber a zaujalo ma množstvo kníh. A aj keď som si vyberala podľa anotácií, musím priznať, že väčšinu som aj tak kúpila práve kvôli extra nízkym cenám. V priemere ma každá kniha vyšla asi 2€, čo je viac ako skvelé!

Procitnutí půlnoci a Závoj půlnoci sú tretí a piaty diel série Půlnoční rasa. Keď sa mi podarí zohnať aj štvrtý diel, konečne sa budem môcť do tejto série pustiť. Dúfam, že sa mi bude páčiť, ale ohlasy sú na ňu dosť dobré. Ďalej ma zaujala severská rodinná sága Věčně zpívají lesy a veľmi ma potešilo, že tam mali aj ďalšie diely - Vane vítr z hor a Není jiné cesty. Aj táto séria má vynikajúce hodnotenia, tak som zvedavá, ako sa zapáči mne. Človíček Tom má krásnu obálku a čo ma nalákalo najviac, je to, že autorka je Francúzka. Kniha Chlápek od vedlejšího hrobu vyzerá byť ako taká milá oddychovka, tak snáď nesklame.


Štyri nasledujúce knihy patria do edície anglo-amerických autorov od vydavateľstva Argo, z ktorej som už dlhšiu dobu niečo chcela. Myslím si, že to bude trochu náročnejšie čítanie, ale niekedy mám práve na takéto knihy náladu. Najviac ma z ponuky zaujali tieto - Rok nekonečného strádaní (čo by malo byť veľmi vtipné a ironické), Čekat Vaše odpověď (čo by mala byť kniha s prekvapivým koncom), To už je život (čo by mala byť dosť kontroverzná kniha) a Mrtvý otec (čo by mal byť taký literárny experiment v štýle postmoderny).


Ďalej som si kúpila opäť francúzsku knihu a to Životopis hladu. Vôbec neviem, čo od tejto knihy čakať, ale je to pomerne dobre hodnotená autorka, tak uvidím. Sladké zapomínání bude (súdim podľa obálky) asi niečo milé a oddychové, možno trochu melancholické. Alif, neviditelný je fantasy odohrávajúca sa na Blízkom východe a už len to znie lákavo, nehovoriac o tej obálke. Intr som si všimla už dávnejšie, ale nikdy som si ho nekúpila s tým, že to bude určite nejaká hlúposť. Ale za tých 0,60€ som ochotná to skúsiť. A keďže sama na intráku bývam, myslím, že to bude aj celkom vtipné čítanie. Zlatníkovo tajemství je mini novelka o cestovaní v čase. A Pět Tibeťanů som si zobrala preto, lebo už niekoľko rokov chodím na jogu a chcela som aj doma nejakú príručku.


Veľkým prekvapením bol objav knihy ... o psu nemluvě. Nikdy by som nepovedala, že je to druhý diel Knihy posledního soudu (ak viete, ako táto kniha vyzerá, určite chápete prečo). Ale som veľmi rada, že ju mám, pretože obidve vyzerajú úžasne a veľmi sa na ne teším. Pes Baskervillský je môj prvý Sherlock a toto vydanie sa mi úžasne hodí ku knihe Jáma a kyvadlo, ktorú mám tiež z LK. Kam létají vrány je jedna z najhrubších kníh, aké vlastním a som veľmi zvedavá, aká vlastne bude, ale musím uznať, že vyzerá super. Paměti Barry-Lyndona som si kúpila k Jarmarku marnosti a na Poslední kabriolet sa naozaj, naozaj teším, pretože má skvelé hodnotenia. Úplne poslednou knihou je klasika Obraz Doriana Graye spolu s Cantervillským strašidlom.


Keďže som veľký zberateľ nielen kníh, ale aj krásnych zošitov, neodolala som ani tentokrát a dva si prihodila do košíka. Sú perfektné, aj keď ešte neviem, čo si do nich budem zapisovať, keďže mám doma už plnú zásuvku prázdnych zápisníkov.


***
Tento mesiac mi pribudlo 23 kníh + 2 zošity.




 Čítali ste niektoré z týchto kníh? Ak áno, ako sa vám páčili? A čo ste si tento mesiac kúpili vy? :)

Ellie

4 komentáre:

  1. Knihu Sladké zapomínání momentálně čtu a strašně se mi líbí je hodně oddechová, ale také se tam něco děje jsem zvědavá co na ni řekneš. Jo a Chlápka od vedlejšího hrobu jsem si koupila nedávno a moc se na knihu těším. Přeji ti příjemné čtení.:)
    Reading With Lucy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak v tom prípade sa na ňu teším ešte viac, dúfam, že sa k nej čoskoro dostanem (aj keď, to hovorím asi pri každej knihe :D). Ďakujem!! :)

      Odstrániť
  2. Krasna hromadka, hned bych brala taky. Se muzu s mymi peti zahrabat :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neboj, má to aj svoje nevýhody. Neprečítaných kníh mám tak strašne veľa a všetky sa mi tak strašne chcú ísť čítať, že upadám do depresie, keď si mám vybrať ďalšiu knihu na čítanie, pretože mi príde nefér nejakú uprednostňovať. :D

      Odstrániť