Láska & gelato (Recenzia)

Láska & gelatoAutor: Jenna Evans Welch
Originálny názov: Love & Gelato
Vydavateľstvo: CooBoo 2017
Počet strán: 288
Žáner:  YA, romance, contemporary
Lina tráví prázdniny v Toskánsku, ale rozhodně nemá náladu na pláže nebo slavné památky. Je v Itálii jenom proto, že si máma před smrtí přála, aby poznala svého otce. Ale proč by měla poznat otce, který se za šestnáct let jejího života ani neukázal? Jediné, po čem Lina touží, je jet domů.
Pak se jí ale dostane do rukou deník, který si její máma vedla, když žila v Itálii. A Lina najednou objevuje magický svět tajných lásek, nádherného umění a skrytých pekáren. Svět, který ji okouzluje a vede k tomu, aby odhalila tajemství, které změní vše, co si Lina myslela o mámě, otci, a dokonce i sama o sobě.
Mnozí lidé jezdí do Itálie jen kvůli lásce a zmrzlině, ale někdy tam objeví mnohem víc.

***

Táto kniha ma zaujala hneď ako vyšla, hlavne svojou rozkošnou obálkou, ktorá je veľmi jednoduchá, ale nádherná! Keď som sa dozvedela, že kniha vychádza aj u nás, vedela som, že ju hneď musím mať. Anotácia sľubovala milú, romantickú jednohubku a presne to som aj dostala. A dokonca ešte viac!

Súvisiaci obrázokLina má možnosť odísť na leto do Florencie, ale rozhodne tým nie je nadšená. Po maminej smrti ju nedokáže len tak niečo rozveseliť a leto s cudzím chlapom, ktorý má byť údajne jej otec, už vôbec nie. Po príjazde do Talianska začne okamžite plánovať návrat naspäť. Avšak po tom dostane možnosť prečítať si mamin denník, ktorý si viedla, keď sama bola vo Florencii a ktorý jej poskytne spoznať mamu aj z inej stránky. Zabudne na útek a rozhodne sa spoznať svojho otca. A, samozrejme, čo by to bol za výlet do Talianska, keby tam nestretla aj prvú lásku.

Láska & gelato je asi najlepšia YA romantická knižka od Polibku pro Annu. A to už je čo povedať, pretože kvalite od Stephanie Perkins sa ťažko niečo priblíži. Príbeh je vystavaný podobne ako v Polibku. Aj tu máme americké dievča, ktoré dobrovoľne/nasilu musí odísť do nádherného európskeho mesta a zamiluje sa do absolútne neodolateľného kamaráta. Tu sa však všetko komplikuje, okrem iného aj bláznivou pátračkou po miestach a ľuďoch, ktorých poznala Linina mama.

Čo naozaj veľmi oceňujem, je to, že napriek nedávnej smrti Lininej mamy, sa kniha nenesie v depresívnom duchu a hlavná hrdinka nie je typ "ľutujte ma, lebo všetky najhoršie veci v živote sa stali len mne". Práve naopak, táto skutočnosť príbehu prospela a umožnila rozvinúť dôležitú linku. Denník, vďaka ktorému Lina postupne spoznáva život svojej mamy, dodáva knihe tú správnu, trochu tajomnú atmosféru.

Čo sa týka postáv, všetky boli skvelé. Lina, Ren, Linin otec, kamarátka Addie (o ktorej píše autorka druhú knihu Love & Luck, ktorá vyjde budúci rok!!), to všetko boli postavy, ktoré boli reálne a mala som pocit, že ich všetkých poznám. Skrátka boli to postavy, do ktorých sa viete vcítiť a ktorým fandíte. Aj keď je jasné, ako kniha musí skončiť, aj tak som Line celú dobu veľmi držala palce, aby to dopadlo naozaj tak, ako dúfam.

"Víš, lidé přijíždějí do Itálie z různých důvodů, ale zůstávají jen ze dvou."
"A to?"
"Kvůli lásce nebo gelatu."

Láska & gelato je skvelé, roztomilé, letné čítanie so skvelou talianskou atmosférou, ktorá vás donúti začať vyhľadávať najbližšie letenky do Florencie. V Taliansku som síce už bola, ale Florenciu som zatiaľ nenavštívila. Po tejto knihe však rozhodne chcem! A chcem vidieť všetky úžasné miesta, na ktorých bola Lina a chcem kopec gelata! A keď sa tam konečne vyberiem, určite si na cestu zoberiem túto knihu. Odporúčam a ja sa neviem dočkať ďalšej knižky od autorky.