Alenka v Říši zombií (Recenzia)

Vydavateľstvo: Fragment 2017
Séria: White Rabbit Chronicles
Diel: 1/4
Počet strán: 322
Žáner:  YA, paranormal

Nezastaví se, dokud nepošle každou chodící mrtvolu zpátky do hrobu. Navěky.
Kdyby někdo řekl Alence Bellové, že se jí v jednom úderu srdce změní život, vysmála by se mu. Aby se z jejího šťastného života stala tragédie? Ale no tak. Jenže to je přesně to, co se stalo a trvalo to přesně jeden úder srdce. Jedno mrknutí, jeden nádech, jedna sekunda… a všechno, co znala a milovala, bylo pryč.
Její otec měl pravdu. Příšery existují.
Aby pomstila svou rodinu, musí se naučit bojovat s nemrtvými. A aby přežila, musí začít věřit největšímu rebelovi ze všech – Coleovi Hollandovi. Ale i Cole skrývá tajemství, a jestli si Alenka nebude dávat pozor, může se ukázat, že tahle tajemství jsou nebezpečnější než samotné zombie.

***

Ako ste si určite všimli, všetko, čo sa týka Alice a Krajiny zázrakov, ma nesmie minúť. Rovnako to platí aj pre túto knihu, na ktorú som sa tešila veľmi dlho a potešilo ma, keď konečne ohlásili jej vydanie aj u nás. Obálka a anotácia vyzerali sľubne a ja som sa s nadšením a veľkým očakávaním pustila do knihy. Bohužiaľ, príbeh ma neuveriteľne sklamal.

Označovať túto knihu za re-telling pôvodnej Carrollovskej Alice je prehnané a v určitých častiach knihy by som to skôr prirovnala k paródii originálu a nie k re-tellingu. Reálnu spojitosť medzi Alenkou v říši divů a Alenkou v říši zombií prestavuje jedine názov. (Keď zapojím predstavivosť naplno, tak by sa teoreticky dalo tvrdiť, že autorka previedla nápad toho, ako Alica spadla do nory, kde našla a zažila neuveriteľné veci, na svoju hlavnú hrdinku, ktorú "vhodila" do mesta, kde sa takisto dejú neuveriteľné veci, ale tam všetka spojitosť naozaj končí. A ešte nemôžem zabudnúť na bieleho králika v podobe mračna na oblohe, ktorého vysvetlenie bolo tak stupídne, že som nevedela, či sa mám smiať alebo plakať.)

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt alice in zombielandV príbehu sledujeme život Alenky, ktorá si so svojou rodinou pokojne nažíva v jednom malom mestečku. Až na to, že ich otec je blázon, ktorý im zakazuje vychádzať po zotmení a stále im hovorí o príšerách, ktoré na ne tam vonku číhajú. Jeden večer si Alenka "vyžobre", aby išli na vystúpenie jej sestry. Cestou domov ich auto "niečo" napadne a všetci okrem Alenky zahynú. Tak sa Alenka dozvedá, že jej otec mal celú dobu pravdu a a zombie sú skutočné. A rozhodne sa im pomstiť.

O zombie som čítala len jednu sériu a tou bol Les kostí a zubů. A to sa mi neuveriteľne páčilo. Od Alenky v Ríši zombií som čakala to najlepšie spojenie temných zombií a šialenej Krajiny zázrakov v tom najlepšom slova zmysle. Jediné, čo som však dostala bol úplne prehnaný príbeh o partii mladých ľudí, ktorý sa rozhodnú bojovať proti divným zombie-príšerám a absolútne neuveriteľnú insta-love, postavenú na halucináciách.

Bohužiaľ, nezachránil to ani štýl písania. Neskutočne ma iritovalo neustále opakovanie rôznych výrazov a viet. Takmer v každej kapitole Alenka odpovedala spôsobom "Ne. Ano. Možná. Já nevím." A podobných opakovaní by som našla v knihe množstvo. Vždy ma veľmi mrzí, keď na knihe nemám čo pochváliť, ale v tejto som naozaj nenašla nič, čo by mohlo aspoň trochu zmeniť a zmierniť moje hodnotenie.

Podľa hodnotení som si istá, že kniha si nájde svojich čitateľov a fanúšikov, ktorí určite budú netrpezlivo očakávať druhý diel, ale ja medzi nich, žiaľ, patriť určite nebudem. Je to veľká škoda, ale pravdepodobne už nepatrím medzi cieľovú skupinu tohto príbehu. Určite by som ho odporučila skôr mladším čitateľom, ktorí nemajú toho zasa tak veľa načítaného a myslím si, že práve vtedy by sa im mohla táto kniha a celá séria zapáčiť. U mňa, bohužiaľ, neuspela.